راهیابی ۱۴ هنرمند خراسان‌‌جنوبی به مرحله کشوری جشنواره «فانوس»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی از راهیابی ۱۴ اثر هنرمندان این استان به مرحله نهایی جشنواره «فانوس» خبر داد و گفت: مرحله کشوری این جشنواره دی‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فلاحی عصر امروز در اختتامیه جشنواره استانی فانوس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس بستری مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل فراهم آمده از حماسه هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر از ظرفیت‌های پدید آمده درست و هوشمندانه استفاده شود می‌تواند عزت، اقتدار و امنیت پایدار ملت ما را برای قرن‌ها تأمین و تضمین نماید، بیان داشت: سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به برگزاری این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری اقدام کرده اس.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد: برگزاری این جشنواره ضمن ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی به کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها می‌پردازد.

فلاحی بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها را از اهو اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با در نظر داشتن موضوعات، بخش‌های هنری و مقررات و شرایط شرکت در جشنواره، برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مرحله استانی را انجام و نسبت به معرفی آثار برتر به دبیرخانه دائمی جشنواره اقدام نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش بسیج در دفاع مقدس، شهیدان جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، مدافعان حرم و وطن و مجاهدان مقاومت اسلامی را از موضوعات این جشنواره ذکر کرد.

فلاحی با بیان اینکه این جشنواره در ۵ رشته هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و تلویزیونی و سینمایی برگزار شد، مطرح کرد: در طول مدت فراخوان جشنواره که از بیستم اسفند ماه سال ۹۹ تا دهم تیرماه ۱۴۰۰ انجام شد تعداد ۱۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی فانوس ارسال شد.

وی با اعلام اینکه از این تعداد ۳۷ نفر از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف هنری حائز رتبه‌های برتر شدند، تبیین کرد: در مجموع از این تعداد ۱۴ نفر به مرحله کشوری که دی‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود، راه یافتند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =