فعالیت ۲۰ گروه جهادی امر به معروف در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی گفت: ۲۰ گروه جهادی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره تشکیل و فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ولایت محور است و کسانی که امر به معروف می‌کنند زیرمجموعه ولی فقیه هستند و این فریضه الهی یک امر حکومتی و الهی است.

وی با بیان اینکه هدف تمام علما، مراجع و ائمه اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، بیان داشت: این فریضه الهی یک امر امام‌محور و مردم‌محور است و همه مردم می‌توانند امربه‌معروف کنند چرا که یک امر واجبی است و بر عهده همه مردم است و از گردن انسان ساقط نمی‌شود و مختص آحاد مردم و مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر شورامحور، مثبت‌محور و ایجابی است، تبیین کرد: امر به معروف بر نهی از منکر مقدم است و تا جایی که سلاح امر به معروف خوب اجرا شود نیازی به نهی از منکر نیست.

آغاز دهه امر به معروف از اول محرم

قاسمی با اشاره به آغاز دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: شعار این دهه «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» است و همچنین هشتک «بی‌تفاوت نباشیم» و «همه مسئول هستیم» نیز برای فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه در دهه امر به معروف و نهی از منکر ۳۵ برنامه سراسری در کشور و ۲۲ برنامه استانی در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، مطرح کرد: تجلیل و تکریم از آمران به معروف و نهی از منکر، معرفی الگوی برتر در جامعه، اجرای همایش‌های توجیهی، دیدار با خانوده‌های شاهد به‌ویژه شهیدان راه امر به معروف، برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و اداره‌های مختلف، نشست‌های توجیهی، برگزاری کلاس درس اخلاق از اهم این برنامه‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی برگزاری مسابقات فرهنگی رادیویی و تلویزیونی در این ایام، برپایی نمایشگاه‌های داستان نویسی، خاطره‌نویسی، نقاشی، ترویج سبک زندگی حسینی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب فرهنگ عاشورایی، همکاری با کانون‌های مساجد، تولید محتوا در زمینه امر به معروف و انتشار در فصای مجازی و تجلیل از گروه‌های هنری و سرود را از دیگر برنامه‌های این دهه ذکر کرد.

زنده شدن روحیه مطالبه‌گری در استان

قاسمی از تقویت روحیه مطالبه‌گری در استان خبر داد و گفت: روحیه مطالبه‌گری در بخشی امور زنده شده اما دنیایی است در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر یک امر دنیایی و آخرتی است لذا باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود یک هزار نفر از طلایه‌داران امر به معروف آموزش دیدند و توجیه شده‌اند، مطرح کرد: همچنین ۲۰ گروه جهادی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره تشکیل و فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شورای امر به معروف و نهی از منکر گزارش‌های مردمی را دنبال و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۵ ترک فعل مسئولان در شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی پیگیری شد.

جابجایی برخی مدیران به دلیل ترک فعل

قاسمی با تأکید بر اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر بخش ایجابی را اجرا می‌کند و بخش پلیسی در دست ما نیست، تبیین کرد: پرونده‌های مذکور برخی تشکل‌ها تحویل دادستانی شده و برخی از این موارد منجر به ابطال مجوز تورهای گردشگری و یا پلمب آن مکان شده و در حوزه مدیران هم برخی مدیران جابجا شدند.

وی همچنین به فعالیت گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و نظارت بر عزاداری‌ها اشاره و عنوان کرد: گروه‌هایی متشکل از آمرین به معروف در هیأت‌ها بر رعایت پروتکل نظارت دارند ولی بخش ویژه این امر رعایت مسائل بهداشتی توسط خود مردم است که باید به آن دقت بیشتری داشته باشند.

صدور دستورالعمل‌‌های جدید برای اقامتگاه‌های بومگردی

دبیر ستاد امر به معروف خراسان جنوبی همچنین در خصوص گردشگران و مسائل پیش‌آمده در برخی شهرستان‌ها در ایام عزاداری‌ها، گفت: بیشتر گردشگران ایام تعطیل را انتخاب می‌کنند و این تعطیلات گاهی متقارن با ایام عزاداری می‌شود و بیشتر این گردشگران نیز از خارج از کشور و هستند و مبانی فکری آنان با ما همخوانی ندارد لذا اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

قاسمی با تأکید بر اینکه این استان گردشگری غیر دینی و اسلامی را بر نمی‌تابد، مطرح کرد: برای ساماندهی مسائل گردشگری در استان جلسات متعددی برگزار و گام‌های خوبی برداشته شده و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای مناطق بوم‌گردی لحاظ شده است.

انهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =