اجرای ۴۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در خراسان‌جنوبی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت قرارگاه تعداد ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست که یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیرین تأمین شده و مابقی هزینه‌کرد با مشارکت مردم انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در نشست‌ خبری، اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به‌طور مستقل از بسیج سازندگی در راستای الگوسازی خدمت‌رسانی، تسهیل‌گری و  توانمندسازی نقاط روستایی با دهک ۸ تا ۹ محرومیت شهرستان‌های استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این قرارگاه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و بازاریابی در کنار کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رویکرد خدمت‌رسانی این قرارگاه بر محوریت نرم‌افزاری امامت روستا بوده و با تشکیل بانک اطلاعات و اشراف کامل بر نیازهای اولویت‌دار و تعیین نقشه‌راه برنامه‌های مشارکتی خود را عملیاتی می‌کند.

هنری روستاهای با اشاره به ۶ دهستان هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، یادآور شد: روستای «درح‌» سربیشه، «میغان» نهبندان، «قهستان» درمیان، «پترگان» زیرکوه، «منتظریه» طبس از این جمله هستند.

وی از استقرار ۲۰ روحانی به همراه خانوادهای‌شان در دهستان‌های مورد هدف قرارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ روحانی نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا به همراه خانواده در روستاهای اقماری دهستان‌های مورد هدف استقرار یابند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت قرارگاه تعداد ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست که یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیرین تأمین شده و مابقی هزینه‌کرد با مشارکت مردم انجام می‌شود.

هنری با اشاره به ۱۵ منطقه هدف‌گذاری شده کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع)خراسان‌جنوبی، گفت: در ۳۰۰ واحد الگویی دام تعداد ۹ هزار دام نگهداری می‌شوند که ارزش ریالی‌ ۵۰۰ میلیون تومان دارد.

وی ادامه داد: در کارگروه سلامت قرارگاه با رویکرد احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی و تغذیه سالم تعداد ۴۵۰ سفیر سلامت آموزش‌های مزاج‌شناسی و حفظ‌الصحه دیده‌ و ۱۱ فروشگاه سلامت نیز راه‌اندازی شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی بیان داشت: نداشتن روحیه کار و تلاش، نگذراندن دوره‌های تخصصی و دانش فنی پایین ناشی از کمرنگ‌شدن آموزش‌های میدانی دستگاه‌های متولی، کوچک‌انگاری و نداشتن دیدگاه‌ بازاریابی منطقه‌ای محصولات تولیدی، نبود معلمان بومی و ساکن روستاها از مهم‌ترین مشکلات پیش‌ روی قرارگاه است.

هنری خواستار هم‌افزایی خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی روستاها و مناطق عشایری خراسان‌جنوبی شد و خاطرنشان کرد: در ابتدای امر باید با مشارکت مردم طرح‌های مورد نظر نیازسنجی و اولویت‌بندی شود و سپس اعتبارات لازم جذب و هزینه شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =