صرفه‌جویی ۱۹.۶ میلیون لیتر بنزین در خراسان‌جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی از صرفه‌جویی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در استان خبر داد و گفت: در ۴ ماهه نخست امسال میزان مصرف بنزین ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

قربانعلی مردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ۲۴ باب جایگاه عرضه‌کننده CNG در استان فعال است که از این تعداد ۸ جایگاه ۲ منظوره برای عرضه بنزین، نفتگاز و CNG و ۱۶ جایگاه تک‌منظوره برای عرضه این گاز طبیعی است.

وی بیان داشت: استقبال مردم در جایگزین کردن مصرف گاز CNG و اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی سبب شده تا در این بازه زمانی میزان عرضه CNG این سوخت پاک در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یابد.

میزان مصرف گاز CNG در تیرماه امسال هم نسبت به تیرماه پارسال ۱.۲ درصد رشد داشته است

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: میزان مصرف گاز CNG در تیرماه امسال هم نسبت به تیرماه پارسال ۱.۲ درصد رشد داشته و در این مدت با عرضه ۵ میلیون مترمکعب از این سوخت در مصرف بنزین به میزان ۵ میلیون لیتر صرفه‌جویی شده است.

مصرف روزانه ۱۶۰ هزار مترمکعب CNG

مردانی با بیان اینکه امسال میزان مصرف روزانه گاز CNG به حدود ۱۶۰ هزار مترمکعب رسیده است، افزود: با مصرف و جایگزینی گاز طبیعی ۱۹.۶ میلیون لیتر فرآورده بنزین در استان صرفه‌جویی شده است.

وی خصوص مصرف سایر فرآورده‌های نفتی در استان، گفت: در ۴ ماهه نخست امسال میزان مصرف بنزین ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.

در ۴ ماهه نخست امسال میزان مصرف نفتگاز (گازوئیل) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه امسال میزان مصرف نفتگاز (گازوئیل) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

گازسوز کردن ۱۶۶۷ خودرو

مردانی به طرح دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها در استان اشاره کرد و افزود: گازسوز کردن خودروهای مسافربر آژانس و اینترنتی در حال اجراست و منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳ کارگاه مجاز برای این کار در استان فعال است، عنوان کرد: با اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها از خرداد ۹۹ تاکنون یک هزار و ۶۶۷ دستگاه خودرو گازسوز شده و ۲۱۴ دستگاه خودرو نیز در انتظار تعیین نوبت قرار دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی زمان انتظار برای گازسوز کردن خودرو‌ها را حدود دو هفته تا یک ماه ذکر و خاطرنشان کرد: متقاضیان از جمله مالکان خودرو‌های تاکسی عمومی و خودرو‌های مسافربر آژانس و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://gcr.niopdc.ir برای گازسوز کردن خودرو‌های خود ثبت‌نام و نوبت‌گیری نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =