اجرای طرح «نذر سلامت ۲» در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: طرح «نذر سلامت۲» با حضور اعضای جوانان هلال‌احمر در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به منظور حفظ سلامت عزادارن در سراسر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در نشست هماهنگی طرح «نذر سلامت۲» با اشاره به اهداف والای جمعیت هلال‌احمر و منش انسان‌دوستانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا به منظور انسجام‌بخشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم ۱۴۴۳ طرح «نذر سلامت۲» با مشارکت اعضای جوانان اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح از ۱۸ تا ۳۰ مرداد به مدت ۱۳ روز در سطح هیأت بزرگ استان در قالب تیم‌های ۵ نفره اعضای جوانان هلال‌احمر در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران توسط اعضای جوانان آموزش‌دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، تب‌سنجی و ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

رضایی گفت: در این طرح همکاری در ضدعفونی‌کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، غربالگری افراد دارای علایم بیماری کرونا در ورودی هیأت‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت سلامت مردم و مشارکت پرشور خیرین در این ایام، مطرح کرد: متولیان هیأت‌های مذهبی تلاش کنند بخشی از نذروات به سمت تهیه اقلام بهداشتی هدایت شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در راسای اجرای طرح «نذر سلامت» در سال گذشته بیش ۱۹۴ هزار نفر از خدمات این طرح در سطح استان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 14 =