شهیدی که رهبری به او ارادت داشت/ نقش شهید «ناصری» در ترمیم شکاف بین نیروهای انقلاب

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: سرلشکر شهید «ناصری» مانند شهید «حاج قاسم سلیمانی» لحظات خلوت زیادی با مقام معظم رهبری داشته و رهبر معظم انقلاب نیز ارادت خاصی به این شهید داشتند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی صبح امروز در یادواره سردار سرلشکر شهید «محمد ناصر ناصری و شهید محمود صارمی» در گلزار شهدای بیرجند، اظهار داشت: یادواره شهدای بدون مرز و شهید ناصری چند سالی است در راستای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر در استان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی به تشریح نقش شهید ناصری در دوران مسئولیتش پرداخت و بیان داشت: شهید ناصری را به لحاظ استنادی همگان می‌شناسند و بنده هم ۳ مقطع در خدمت این شهید بودم که اولین مقطع آن در زمان پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه بود که مصادف با هجوم وحشیانه شوروی به افغانستان شده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با هجوم شوروی به افغانستان، مردم به ایران پناه آورده بودند و پرستاری از مجروحان افغان، حمایت از خانواده شهدای مجاهد افغان، تلاش برای ساماندهی، مدیریت و تشکیل جبهه مقاومت، هدایت فرماندهان نظامی افغان از جمله فعالیت‌یایی بود که شهید ناصری دنبال می‌کرد.

قاسمی با یادآوری اینکه این شهید والامقام ۱۰ اردوگاه پناهجویان را در سطح شهرستان‌های استان ایجاد کرد که بیش از ۷۰ هزار مجاهد افغان را در این اردوگاه‌ها اسکان موقت شدند، اضافه کرد: شهید ناصری در چند جبهه برون‌مرزی، مقابله با منافقین، دوران دفاع مقدس و توزیع کمک‌ مؤمنانه در بین نیازمندان نقش داشت.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی به این شهید داشت و این شهید هم مانند شهید «حاج قاسم سلیمانی» لحظات خلوت زیادی با مقام معظم رهبری در خصوص ارائه گزارش وضعیت جهان اسلام و جبهه جنوب شرق و بهره‌مندی از هدایت‌های رهبر داشت و رهبری هم در امور افغانستان از این شهید مشاوره می‌گرفتند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از دیگر نقش‌های این شهید را مسئولیت امور فرهنگی افغانستان ذکر کرد و گفت: سردار سرلشکر شهید ناصری با برگشت دوباره به سپاه پاسداران، کارهای بزرگی را برای دفاع از مظلومان در افغانستان، جنوب غرب، شمال و شرق آسیا انجام داد و زمانی هم که جنایات طالبان در افغانستان شروع شد برای انسجام جبهه انقلابی به عنوان رایزن فرهنگی در افغانستان حضور پیدا کرد و به همراه سایر همکارانش، مظلومانه و بی دفاع در کنسولگری به شهادت رسید.

قاسمی از دیگر فعالیت‌های این سردار شهید را ترمیم شکاف عمیق بین نیروهای انقلابی و ایجاد وحدت بی‌نظیر بین نیروهای کمیته انقلاب، سپاه پاسداران و روحانیت ذکر و مطرح کرد: شهید ناصری در مبارزه با طالبان که گام بعدی‌اش اشغال مشهد مقدس بود، نقش مؤثری داشت و با انسجام نیروهای مسلح و جبهه انقلاب باعث حفظ امنیت جنوب شرق و در واقع کل کشور شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =