توصیه آیت‌الله «عبادی» به خبرنگاران؛ برای رسیدن به اهداف پافشاری کنید/ واقعیت‌ها را به مردم برسانید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به خبرنگاران خبرگزاری فارس، گفت: بر هدف خود بسیار پافشاری کنید و حقایق را منعکس کنید تا بتوانیم در مقابل دروغ، نیرنگ و تزویر دشمن، جامعه را از بحران‌های تحمیل‌شده حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیر مسئول و خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در دنیای کنونی، اظهار داشت: یک رسانه هم می‌تواند موضوعی را نابود یا کم و هم نبودی را جلوه دهد و زیاد کند.

وی بیان داشت: آن چیزی که در باب رسانه‌ها مطلوب است این است که امانتدار آن چیزی باشند که هست؛ نه آن را کم و نه زیاد کنند زیرا رسانه‌ها صاحبان امانت هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مردم همواره در مشاغل مخالفی که دارند فکرشان درگیر همان کار است و نباید از همه توقع داشت آگاهی کامل جهت هر عمل یا عکس‌العملی داشته باشند لذا این رسانه است که به‌عنوان یک فریاد، یک تصویر به گوش یا چشم جامعه واقعیت‌ها را منعکس می‌کند.

واقعیت‌ها را به مردم برسانید

عبادی با تأکید بر اینکه انسان‌ها دارای عواطف، احساسات و عقل هستند، تصریح کرد: بهترین رسانه، رسانه‌ای است که مطالب را کم یا زیاد نکند، واقعیت‌ها را در اختیار مردم قرار دهد تا متناسب با آن واقعیت مردم احساس وظیفه کنند.

وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از رسانه‌ها در باب پوشش چهره زشت جنایت‌های انجام شده، مطرح کرد: متأسفانه بدترین جنایات را می‌کنند و حقوق انسان‌ها را تضییع و زشت‌ترین رفارها را دارند اما با رسانه‌ها و روانشناسی‌ و جامعه‌‍شناسی‌های خود قضایا را معکوس جلوه می‌دهند و گاهی این دروغ‌ها و بزک‌ها باور خودشان هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی همچنین به رسانه‌های گمراه‌کننده اشاره و در این خصوص توضیح داد: برخی رسانه‌ها هم حال گمراه‌کننده دارند و دارای افکار مردد هستند که تأثیر این رسانه‌ها هم کم نیست لذا به صورت مردد ذهن مردم را گمراه می‌کنند و مانع از عکس‌‌العمل‌ها می‌شوند.

عبادی اضافه کرد: با فعالیت این طیف رسانه‌ها مردم از انواع وحشی‌گری‌ها، قتل و جنایت، ویرانی شهرها، آواره‌کردن مردم، کشتار زنان و کودکان باخبر می‌شوند اما شیوه القائات رسانه‌ها به‌گونه‌ای است که مردم جهان عکس‌العملی در این خصوص ندارند لذا اگر حقایق به موقع برای مردم منعکس شود مردم بی‌تفاوت نمی‌شوند.

عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم

وی به امکانات پیشرفته رسانه‌های انحرافی اشاره و مطرج کرد: زمانی که ما خواب بودیم آن‌ها بیدار بودند و زیرساخت‌های باسابقه‌تری از ما ساختند و تجهیز کردند ولی ما در بین راه هستیم و برای اینکه این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم در دولت انقلابی ومردمی از اولین کارهایی که باید به آن پرداخته شود همین موضوع است چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: از اولین کارهای دولت سیزدهم پرداختن به رسانه‌ها است؛ رسانه‌هایی که تعهد دارند و به‌صورت هدفمند در جهت نوع انسان هستند ارتقا و جایگاه خود را پیدا کنند چراکه با این روند پارازیت‌ها از بین می‌رود  و دشمن شناسایی می‌شود.

بیداری وجدان‌ها از خاصیت‌های رسانه‌ای است

عبادی بیداری وجدان‌ها را از خاصیت‌های رسانه‌ها اعلام کرد و تبیین کرد: با همه مشکلاتی که بعد از رحلت رسول اکرم(ص) پیش آمد اما رسانه این بعثت یعنی ابوذر غفاری بود و به‌قدری این رسانه مؤثر بود که چه در آن دوران و چه در این دوران مؤثر بوده و نمونه این اثرگذاری معاویه‌ثانی (فرزند یزید) است.

وی اضافه کرد: معاویه‌ثانی در حالی که مردم شام با وی بیعت کرده بودند گفت بیزاری می‌جویم از آنچه که معاویه و یزید انجام دادند و خلاف را نمی‌پذیرم لذا این یک نمونه از اثرگذاری رسانه ابوذر غفاری بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه رسانه کربلا نیز حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند، مطرح کرد: آثار رسانه کربلا همین شورشی است که در خلق عالم است و همه دنیا را فرا گرفته و آثار رسانه ابوذر غفاری هم حزب‌الله لبنان است.

عبادی با اشاره به اینکه مردم باید حقیقت را بدانند و به موقع عکس‌العمل نشان دهند، اضافه کرد: رسانه‌ها و امکانات رسانه‌ای باید ارتقا و گسترش یابند و از جهت فنی هم کامل باشند تا مردم به موقع از مسائل باخبر و با حقیقت آشنا شوند.

جرأت را از ستمگران بگیرد

وی متذکر شد: اگر رسانه با صداقت و امانت و براساس اهداف الهی و انسانی و دور از بزرگ کردن و کوچک کردن و کلاه گذاشتن بر سر انسان‌ها حقایق را منتقل کنند انسان‌ها هم عکس‌العمل به موقع نشان خواهند داد و جرأت از ستمگران گرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اما زمانی که صحنه در دست دشمن است و با رسانه‌های اشتباه‌افکن و بی‌ارزش در بین مردم احساس بی‌تفاوتی می‌کنند لذا خون این همه انسان پایمال و دنیا نسبت به این جنایات بی‌تفاوت می‌شوند.

عبادی در پایان خطاب به خبرنگاران خبرگزاری فارس، گفت: بر هدف خود بسیار پافشاری کنید و حقایق را منعکس کنید تا بتوانیم در مقابل دروغ، نیرنگ و تزویر دشمن جامعه را از بحران‌های تحمیل‌شده حفظ کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =