گلایه امام جمعه طبس از پدیده سگ‌گردانی/ لزوم توسعه گردشگری سالم

امام جمعه شهرستان طبس از رواج پدیده سگ‌گردانی در این شهر گلایه کرد و گفت: پدیده سگ‌گردانی دهن‌کجی به ارزش‌های دینی مردم طبس است.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، اظهار داشت: امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر در تاریخ بشریت است و در روایات داریم که تمامی واجبات الهی در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریا است.

وی با بیان اینکه تمام خوبی‌های معنوی و دینی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در مقابل دریا است، بیان داشت: همانطور که نماز، خمس زکات از واجبات است امر به معروف و نهی از منکر هم از واجبات دین است.

امام جمعه طبس مطرح کرد: کار منکر در جامعه مانند یک ویروس است که اگر در جامعه مهار شود و درمان نشود کل جامعه را متلاشی می‌کند در شرایط کنونی می‌بینید که چگونه ویروس کرونا در جامعه پخش شده و اگر جلوی آن گرفته نشود جامعه را مختل می‌کند.

محمدی توسعه گردشگری سالم را از موضوعات و مباحث مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ذکر کرد و افزود: ما با گردشگری خارجی مشکلی نداریم اما با گردشگرنما‌ها مشکل داریم لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس به‌دنبال گردشگری سالم بوده و همواره در این راستا فعالیت کرده‌ایم.

وی پدیده سگ‌گردانی را دهن‌کجی به ارزش‌های دینی مردم طبس دانست و گفت: همچنین در ایام محرم باید سلامتی مردم جزو اولویت‌ها باشد که از مردم تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کنند.

امام جمعه طبس تصریح کرد: کار ستاد معروف و نهی از منکر حل مشکلات مردم و جامعه است که در دستور کار ستاد قرار گرفته و به‌دنبال حل مشکلات هستیم و امیدواریم با انتصاب دولت جدید و با همت لازم مشکلات مردم حل شود.

محمدی بر لزوم مطالبه‌گری توسط خبرنگاران تأکید و عنوان کرد: وجود خبرنگاران در جامعه موجب ایجاد حریم برای مسئولان و مردم است لذا اگر جایی مسئولان حریم نگه نمی‌دارند یعنی مطالبه‌گری نبوده و مطالبه‌گری کار خبرنگار است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =