تشکیل گروه‌های جهادی امر به معروف برای مطالبه‌گری از مسئولان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی از تشکیل گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر برای مطالبه‌گری از مسئولان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی صبح امروز در برنامه تلویزیونی چراغ هدایت ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در اسلام مردم حقوقی را از مسئولان و حاکمیت طلب دارند که خیلی جاها به صورت فردی، گروهی و یا اجتماعی در چارچوب قانون و شرع می‌توانند مطالبه کنند.

وی بیان داشت: در قانون به مردم اجازه دادند که خواسته‌های به حق خود را از مسئولان بپرسند لذا مسئولی که قولی داده و عمل نکرده مردم می‌توانند ان را از مسئولان سوال و مطالبه کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت گروه‌های خودجوش امر به معروف و نهی از منکر در محلات، عنوان کرد: مطالبه‌گری می‌تواند با محوریت مسجد محل باشد که می‌توانند مسئول را به مسجد باورند از او سؤال کنند.

قاسمی ادامه داد: در مساجد شورای امر به معروف با محوریت امام مسجد تشکیل شده که متشکل از بچه‌های بسیج و معتمدین محل هستند که مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و آن مطالبات به ستاد منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه مستقر و برای حمایت از آمران امر به معروف دادگاه ویژه‌ای داریم که حمایت می‌کند، تصریح کرد: آمران به معروف آموزش دیدند و کارت‌هایی را دریافت کردند و شناخته شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی از تشکیل شوراهای امر به معروف در مدارس و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و مطرح کرد: هیأت اندیشه‌ورز مرکز فکری و خرد جمعی ستاد امر به معروف است و از علمای حوزه علمیه، اساتید دانشگاه و پیشکسوتانی که در دستگاه‌های فرهنگی خدمت کردند موضوعات مد نظر ستاد و جامعه در شورا به شور گذاشته می‌شود و بعد این بحث به گروه‌های مختلف ارجاع می‌شود و بعد برای بررسی بیشتر از طریق دستگاه‌های مربوط به آن دنبال می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: ستاد امر به معروف به‌دنبال پیشگیری از منکرات است و در مقوله امر به معروف ابتدا پیشگیری مهم است و نهی از منکر درمان و یک کار ارشادی است.

وی تبیین کرد: برای احصاء آسیب‌ها و شناسایی و درمان آن‌ها در استان، دستگاه‌هایی مانند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بهزیستی و غیره وجود دارد که در این حوزه وظیفه دارند اما ستاد با همه این دستگاه‌ها همکاری دارد و ستاد برای پیشگیری از آسیب‌ها مطالبه می‌کند و گرنه مسئول رفع آسیب‌های اجتماعی ستاد نیست، ستاد خلاء‌ها را شناسایی و مجریان را وادار به برطرف کردن آن می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها آسیب‌های آن حداقل است اما همین هم برای استان ما زیاد است چراکه خراسان‌جنوبی استانی مذهبی و فرهنگی است.

قاسمی با اشاره  وجود آسیب‌ها در حوزه مواد مخدر و فضای مجازی، گفت: در حوزه مواد مخدر و فضای مجازی آسیب‌هایی داریم که برای ما زیاد است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفت =