برخی از مسئولان به ویروس بدبینی دچار هستند

فعال فرهنگی و جهادی خراسان‌جنوبی نقد مسئولان را یک نوع امر به معروف دانست و گفت: متأسفانه ظرفیت نقدپذیری برخی از مسئولان در جامعه پایین است و برخی از مسئولان به ویروس بدبینی دچار هستند و هیچ انتقادی را بر نمی‌تابند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، زینب رمضانی صبح امروز در ویژه برنامه تلویزیونی چراغ هدایت، با تأکید بر اینکه سبک زندگی یعنی شیوه و روش زندگی یک گروه، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است به طوری که در زیارت عاشورا هم از خدا درخواست می‌کنیم که سبک زندگی ما به سبک زندگی امام حسین(ع) نزدیک کند.

وی بیان داشت: سبک زندگی اسلامی ما قبل از انقلاب و حتی بعد از انقلاب متأثر از کم‌کاری برخی مسئولان به سمت سبک زندگی غربی رفته که می‌طلبد مسئولان برای تغییر سبک زندگی مردم به سمت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی تلاش بیشتری داشته باشند.

این فعال فرهنگی و جهادی خراسان‌جنوبی مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و افزود: تبلور این زیبایی را در جایی می‌بینیم که امام حسین(ع) خانواده خودشان را هم برای احیای این رسالت همراه خودشان می‌برند و شهید می‌شوند.

رمضانی با تأکید بر اینکه سبک زندگی حسینی یعنی نه گفتن به تمام زشتی‌ها و پلشتی‌ها و قیام امام حسین(ع) هم از همین نه گفتن به زشتی‌ها شکل گرفت، تبیین کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی توصیه به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها لذا این مهم مخصوص قشر و صنف خاصی نیست حتی در زندگی عادی و روال و رویکرد عادی هم بین یک زن و شوهر و یا فرزندان و والدین می‌تواند امر به معروف داشته باشند.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلا اسلامی بر مقوله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب به بحث نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر زیاد تأکید دارند و از آن به عنوان واجب خاموش شده تعبیر می‌کنند که باید احیا گردد.

فعال فرهنگی و جهادی خراسان‌جنوبی نقد مسئولان را یک نوع امر به معروف دانست و اضافه کرد: متأسفانه ظرفیت نقدپذیری برخی از مسئولان در جامعه پایین است و انتقاد را به تخریب برداشت می‌کنند در حالی که رهبری بارها تأکید کردند که انتقاد با تخریب تفاوت دارد، ظرفیت نقدپذیری لازمه یک مدیر تراز انقلاب اسلامی است که باید قائل به این موضوع باشد که مشکلات و نواقص خود را از لسان اطرافیان خودش و حتی تریبون‌ها رسانه‌ای بشنود و او پاسخ لازم و کافی را برایش پیدا کند و راهکارهایی را برای رفع این نواقص داشته باشند اما مدیران ما انتقاد را تخریب خودشان می‌دانند و در مقابل آن واکنش نشان می‌دهند و ایستادگی می‌کنند.

رمضانی ادامه داد: برخی از مسئولان به ویروس بدبینی دچار هستند و هیچ انتقادی را بر نمی‌تابند که باید در بحث مدیریت‌ها این بحث اصلاح شود، خبرنگاران امروز وقتی سؤال یا چالشی را از برخی مدیران می‌پرسند با برخورد آن‌ها روبرو می‌شوند که جای تأسف دارد و امید است این موضوع با یک روحیه نقدپذیری خوبی از سوی مسئولان برطرف شود.

وی بهترین شیوه برای امر به معروف و نهی از منکر را صحبت کردن با نرمی و زبان خود آن فرد ذکر و مطرح کرد: این باعث می‌شود که اگر فرد ترک فعل کرد و یا منکری را مرتکب شد وقتی با نرمی با او سخن گفته شود در ذهن خودش وادار به فکر خواهد شد و امر به معروف و نهی از منکر با لسان زیبا باعث می‌شود که محبت در دل آن فرد ایجاد شود و این امر به معروف مؤثر واقع شود.

فعال فرهنگی و جهادی خراسان‌جنوبی تأکید کرد: برای نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ‌سازی را از مدارس شروع کنیم چون از کودکی در ذهن دانش‌آموز ملکه می‌شود و شیرینی انجام آن در ذهنش می‌ماند و در آینده به سمت جامعه‌ای که به راحتی امر به معروف می‌کنند پیش خواهیم رفت.

رمضانی با بیان اینکه معتقدیم در چارچوب قانون به دو شکل می‌توان کار کرد که یکی کار با روال عادی و دیگری جهادی است، توضیح داد: کار جهادی یعنی اینکه مشکلات کوچک را بزرگ نبینیم و به توانمندی خودمان تکیه کنیم و کارها را جلو ببریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =