اجرای محدودیت‌های کرونایی | از ممنوعیت دسته‌روی هیأت‌ها تا اقناع شهروندان برای واکسیناسیون

استاندار خراسان‌جنوبی دسته‌روی هیأت‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: اجر و ثواب خدمت کردن و مداخله همه افراد برای مدیریت کرونا به منظور حفظ سلامت مردم، کاهش و جلوگیری از فوت حتی یک نفر کمتر از خدمت در هیأت‌های عزاداری نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور و به تبع آن در استان، اظهار داشت: بیش از یک سال و نیم است که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم و تاب‌آوری اجتماع و صبر و حوصله مردم نیز کاهش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: در پیک پنجم کرونا میزان ابتلا و فوتی در برخی استان‌ها به شدت افزایش یافته که سبب ایجاد اضطراب و نگرانی در جامعه شده و انتظارت و توقعاتی نیز مطرح شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: باید در نوع مدیریت این بیماری بازنگری داشته باشیم و آنچه در ستاد ملی مطرح شد مورد تأکید استان نیز هست و همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی در محیط بسته

ملانوری اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در مراسم عزاداری و اماکن مذهبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری مراسم مذهبی در محیط بسته ممنوع است و در این خصوص باید نظارت و دقت شود تا مراسم ماه محرم در محیط‌های بسته مساجد و حسینیه‌ها برگزار نشود.

وی از اداره‌کل تبلیغات خواست تا گزارش عملکرد نظارت‌ها و بازرسی از عزاداری‌ها را روزانه به معاون سیاسی استاندار ارسال کنند و گفت: تمامی فضاهای باز ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و هر مکان دولتی که فضای باز دارد در اختیار هیأت‌های عزاداری قرار می‌گیرد تا مراسم در فضای باز برگزار شود.

استاندار خراسان‌جنوبی دسته‌روی هیأت‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را ممنوع اعلام کرد و افزود: اجر و ثواب خدمت کردن و مداخله همه افراد برای مدیریت کرونا به منظور حفظ سلامت مردم، کاهش و جلوگیری از فوت حتی یک نفر کمتر از خدمت در هیأت‌های عزاداری نیست.

ملانوری عنوان کرد: امروز در کنار عزاداری‌های محرم، ثواب نجات جان یک نفر از همه مهم‌تر و خسارت فوت حتی یک نفر بسیار سنگین است که در دوران پسا کرونا تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی در پی خواهد داشت.

طرح شهید «سلیمانی» باقدرت ادامه یابد

وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح شهید «سلیمانی» با قدرت بیشتر تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح در برخی استان‌ها روند کندی داشته اما در استان ما اقدامات خوبی انجام شده و تقاضا داریم به عنوان یک طرح محله‌محور و کمک‌کننده در بیماریابی‌ تقویت شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از امروز برگزاری تمامی جلسات اداری در استان نباید با حضور بیش از ۱۰ نفر باشد به غیر از جلسات محرمانه که چاره‌ای نیست، اضافه کرد: همچنین تمامی همایش‌ها و نشست‌هایی که تجمع ایجاد می‌کند، ممنوع است.

نظارت بر بازار جدی شود

ملانوری بازدید از واحدهای صنفی و بازار را جدی دانست و عنوان کرد: سازمان صمت اگر با کمبود نیروی بازرسی و نظارت مواجه است باید با استفاده از ظرفیت نیروهای سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشکیل تیم اقدام کند و بازرسی انجام شود.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی، گفت: محدودیت‌های کرونایی باید به طور جدی مدیریت شود و راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و سایر ادارات و دستگاه‌ها با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه مرز، سازمان‌های متولی با کشور افغانستان به طور جدی همکاری کنند، گفت: در زمینه اتباع و گروه‌های هفتگانه از قبیل تجار، نیروهای اداری، افرادی که رفت و آمد آن‌ها الزام دارد و سایرین از طریق متولیان امر مراتب اعلام می‌شود اما مراقبت از مرز یکی از ضروری‌ترین و مهمترین بخش‌هایی است که در کنار سایر اقدامات باید جدی گرفته شود.

لزوم اقناع شهروندان

ملانوری همچنین با اشاره به عدم استقبال برخی شهروندان از واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: اسامی افرادی که در گروه‌های سنی واکسیناسیون قرار گرفته‌اند توسط دانشگاه علوم پزشکی احصا و در اختیار اعضای گروه شهید سلیمانی قرار گیرد تا برای اقناع آن‌ها اقدام و سطح واکسیناسیون در استان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص واکسیناسیون و دارو وضعیت استان مناسب است و برای واکسیناسیون کرونا و توزیع دارو مکان‌هایی که تزریق واکسن انجام می‌شود اگر دانشگاه نیاز داشته باشد مراکزی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا شاهد تجمعات مردمی نباشیم.

انهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =