حادثه عاشورا یک جریان و الگو است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حادثه عاشورا و کربلا یک رویداد تاریخی نیست بلکه یک جریان و الگو است، گفت: حادثه کربلا فقط به سال ۶۱ هجری مربوط نمی‌شود و چون جریان است آن روز هم بوده و روز به روز هم توسعه پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در مراسم عزاداری روز‌ پنجم محرم در ستاد فرماندهی مرزبانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: قانون عدل بر همه هستی حاکم است و در هر مسئله و امری وصول به نتیجه باید مبتنی بر این قانون باشد.

وی با بیان اینکه ظلم هم یعنی یک چیز از اندازه و جای خود خارج، جابه‌جا یا کم و زیاد شود و آن هرگز به نتیجه نمی‌رسد، بیان داشت: پیغمبران براساس قانون عدل آمدند و اوصیای پیغمبران هم آمدند که بشر راه عدل را حفظ کند و این برای بشر مایه خیر و به سود مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: سرپیچی از قانون عدل به ضرر خود مردم است و به ضرر خدا و پیغمبران الهی نیست چون خدا غنی به ذات است، کار پیغمبران و ائمه این است که مردم را هدایت نظارت و راهنمایی کنند و پیشوای عدل باشند.

عبادی ادامه داد: اگر حواسمان را جمع گرفتیم و عادلانه زندگی کردیم خیر دنیا و آخرت را می‌بریم اما اگر به ظلم عمل کردیم زندگی، دنیا و آخرت خود و دیگران را فاسد کردیم.

وی مطرح کرد: ممکن است از این زمان تا زمان امام حسین(ع) قرن‌ها فاصله باشد و افرادی با خلق و خوی یزید بن معاویه وجود داشته باشند و هیچ‌وقت هم در جنگی شرکت نکرده باشند اما ته دلشان ظالم را دوست دارند و بر عکس آن هم برقرار است کسی که امام عدل را دوست دارد و تولی، تبری و عشق به عدالت دارد مانند این است که او همراه امام حسین(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حادثه عاشورا و کربلا یک رویداد تاریخی نیست بلکه یک جریان و الگو است، تصریح کرد: حادثه کربلا فقط به سال ۶۱ هجری مربوط نمی‌شود و چون جریان است آن روز هم بوده و روز به روز هم توسعه پیدا کرده است.

عبادی کربلا، عاشورا و محرم را سمبل دانست و تصریح کرد:  پیغمبران آمده‌اند برای دعوت مردم به حق تا به صورت یک سیستم عادلانه ظلم نابود شود و انسان احساس امنیت کند اما اگر لحظه‌ای غفلت صورت گیرد و چشم بسته باشد امنیت از بین می‌رود.

وی متذکر شد: مکتب انبیاء و ائمه هدی از انسان حداقل برادر می‌سازد اما بالاتر از آن ایثار و گذشت است برای اینکه دیگران راحت باشند و در آن طرف اروپایی‌ها با مکتب کثیف لیبرالشسان از انسان گرگ برای انسان می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: خوشبختانه در این دنیای پر از گرگ‌صفت باید به دست و بازوی نیروهای مسلح بوسه زد که امنیتی که برقرار می‌شود تنها گوشه‌ای از کارهای آنان است.

عبادی خاطرنشان کرد: در طول این ۴۰ سال هر جا مشکلی برای جامعه ما از قبیل حوادث طبیعی و مسائل بهداشت و درمان و مسائل دیگر پیش آمده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پیش قدم هستند و در جهت خدمات‌رسانی چه توفیق بزرگی است.

وی در پایان گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکا از نیروهای مسلح علیه مردم استفاده می‌کنند به گونه‌ای که آن‌ها در خیابان به سمت مردم تیر مستقیم شلیک و سالی چند صد نفر را در خیابان می‌کشند اما در جمهوری اسلامی نیروهای مسلح حافظ ناموس، فرهنگ، ارزش‌ها و خون شهدا هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =