آخرین وضعیت واکسیناسیون در «سرایان»/ تحویل ۱۰ هزار دُز واکسن

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان با اشاره به پوشش واکسیناسیون کرونا در این شهرستان، گفت: روستای مصعبی با بالاترین آمار اولین رتبه دریافت‌کننده واکسن کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سرایان، ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا امروز با حضور امام جمعه‌ سرایان، فرماندار سرایان، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، بخشداران و رؤسای ادارات عضو کمیته مذکور در شهرستان سرایان برگزار شد

«ابراهیم رسولی‌مقدم» فرماندار سرایان در این جلسه با تأکید بر اینکه دغدغه مسئولان باید اجرای مصوبات ستاد کرونا باشد، اظهار داشت: در حال حاضر در صحنه مقابله با بیماری کرونا بهترین سلاح و ایمن‌ترین روش واکسیناسیون است.

وی بیان داشت: تأمین اقلام و سازماندهی توسط دولت انجام شده و از مردم دعوت می‌کنیم با استفاده از ظرفیت موجود نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند.

فرماندار سرایان گفت: افرادی که نسبت به واکسیناسیون اقدام نمی‌کنند با عدم رعایت حقوق دیگران و احساس امنیت کاذب در برابر این بیماری، سبب انتقال ویروس کرونا به سایرین می‌شوند.

مصوبات ستاد کرونا در «سرایان»

رسولی‌مقدم ممنوعیت برگزاری جلسات با بیشتر از ۱۰ نفر، استفاده از ظرفیت تریبون‌های مراسمات عزاداری جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت و نظارت این مراسم توسط متولیان، استفاده از ماسک توسط کلیه کسبه و بازاریان و برنامه‌ریزی جهت تأمین نیازهای خانوارهای قرنطینه شده ه‌بدلیل بیماری کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را جزو مصوبات جلسه مطرح ذکر کرد.

وی مصوبات ستاد کرونای شهرستان را متأثر از مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا عنوان کرد و بیان داشت: ضمن تبعیت از ستاد ملی کرونا از کارهای نوآورانه و نیازموده در عرصه مقابله با کرونا در شهرستان دوری کردیم تا سرایان صحنه آزمون و خطا نشود.

«حسن بهرامی‌نژاد» رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان نیز با اعلام آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان، گفت: افراد مبتلا به کرونا از ابتدا تاکنون یک هزار و ۸۰۵ نفر بوده‌اند که در حال حاضر تعداد بیماران قرنطینه و بستری ۲۷۴ نفر هستند.

آخرین وضعیت واکسیناسیون

وی با اشاره به وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا، افزود: همچنان روستای مصعبی با بالاترین آمار اولین رتبه دریافت‌کننده واکسن کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده و پس از آن آیسک، بغداده، سرایان و دوست‌آباد در رتبه‌های بعدی و شهر سه‌قلعه در پایین‌ترین رتبه دریافت واکسن قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان از تحویل ۱۰ هزار و ۷۷۹ دُز واکسن به این شهرستان خبر داد و افزود: کمترین مرگ ومیر بیماران کرونایی در استان مربوط به شهرستان‌های سرایان و قائنات است لذا از مردم شهرستان تقاضا داریم نسبت به دریافت واکسن و استفاده از ظرفیت موجود اقدام نمایند.

بهرامی‌نژاد همچنین از عزاداران حسینی خواست با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی‌ و استفاده مستمر از ماسک در کنترل انتشار این بیماری همکاری کنند و همچنین با اعمال ممنوعیت پذیرایی در مراسم و ایستگاه‌های صلواتی، نذورات را در قالب مواد غذایی خشک و خام توزیع نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =