توزیع ۱۴۰ میلیارد تومان کمک مؤمنانه در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی جمع کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: چهارمین مرحله نهضت کمک‌های مؤمنانه خراسان‌جنوبی در دهه اول محرم اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در ادامه نهضت کمک مؤمنانه و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) چهارمین مرحله نهضت کمک مؤمنانه در سال ۱۴۰۰ در ایام دهه اول محرم اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مرحله از رزمایش بنا به فرمایشات مقام عظمای ولایت با محوریت مساجد و هیئات مذهبی برگزار می‌شود، بیان داشت: با هماهنگی همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات خیریه و با کمک گروه‌های جهادی جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه ستادهای شهرستانی نهضت کمک مؤمنانه فعال شده و جلسات هماهنگی فی مابین ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، ائمه جمعه و فرمانداران با دبیری مجموعه سپاه برگزار شده، مطرح کرد: کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد استانی نیز مانند کمیته آموزش و پرورش، آزادسازی زندانیان، بهداشت و درمان، نیروهای مسلح، اشتغال و غیره در این مرحله برنامه‌های ویژه کمیته را اجرایی خواهند کرد.

هنری با بیان اینکه توزیع کمک‌ها در شهرستان‌ها آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، تبیین کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در استان، خانواده‌های نیازمند مبتلا به بیماری کرونا در اولویت کمک‌های معیشتی قرار خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به ایام محرم و نذورات مردمی با هماهنگی صورت گرفته با هیئات مذهبی و فرهنگ‌سازی بین مردم روستاها و شهرها  بخشی از نذورات تبدیل به بسته‌های حمایتی و یا سایر کمک‌های مورد نیاز مردم خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت گروه‌های جهادی فنی مهارتی، تخصصی و پزشکی نیز در سطح استان استفاده خواهد شد، اعلام کرد: کلیه مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به تمامی پایگاه‌های بسیج در مساجد و حوزه ها تحویل دهند.

هنری در پایان جمع کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه ذی‌الحجه با کمک همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی، خیرین و مردم در مجموع ۱۰۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =