برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا عباسی، اظهار داشت: امسال مراسمات عزاداری در تمامی مساجد و هیأت‌های مذهبی و با استفاده از فضای باز مدارس و پارک‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده امسال برنامه محوری برای جلوگیری از تجمع نداشته باشیم، بیان داشت: برخی از این هیئات با توجه به استقبال مردمی دچار کمبود فضای باز می‌شوند که گا‌ها به‌صورت مقطعی مجبور به استفاده از فضای باز معابر جنب هیأت هستند و ممکن است توسط عوامل  پلیس راهور به‌منظور امنیت عزاداران  ممنوعیت تردد مقطعی در این نقاط محدود اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود، تصریح کرد: از شهروندانی که برای عزاداری شرکت می‌کنند درخواست داریم وسایل نقلیه را در مقابل و اطراف مساجد و تکایا تا فاصله ۵۰ متری و همچنین جلوی درب منازل دیگر شهروندان خودداری کنند.

عباسی از هیأت‌های مذهبی خواست از انسداد معابر اصلی جدا خودداری و در صورت نیاز برای استفاده از فضای معابر جلوی هیأت‌ها و تکایا دارند حتما قبل از انسداد معابر هماهنگی لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا برای خودشون و شهروندان مشکلی به‌وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مراسمات آن‌ها قبل از ساعت ممنوعیت تردد به پایان برسد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =