جهاد در خط مبارزه با کرونا/ فعالیت ۲۶۰۰ جهادگر خراسان‌جنوبی در طرح شهید «سلیمانی»

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از جهادگران در قالب ۲۸۰ گروه جهادی در طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه جدید و جهش‌دار کرونا، جهادگران در بحث مقابله با کرونا گرچه فعال بودند اما در حال حاضر فعالیتشان بیشتر شده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم و بیماران هستند.

وی به برگزاری طرح شهید «سلیمانی» اشاره و بیان داشت: به منظور اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» برای مدیریت بیماری کرونا به صورت محله‌محور و در قالب تفاهم وزارت بهداشت با سازمان بسیج مستضعفین پنج کمیته در قرارگاه استانی پیش‌بینی شده که مسئولیت کمیته حمایتی بر عهده مجموعه بسیج است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در قالب این طرح در هر یک از محلات افراد دارای بیماری کرونا و همچنین اقشار آسیب‌پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار که نیاز به کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی دارند مشخص و از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

توزیع ۵ هزار ماسک در حاشیه بیرجند

هنری عنوان کرد: برای اجرای این طرح تیم‌های حمایتی در مساجد و پایگاه‌های بسیج محله سازماندهی شده‌اند که از ظرفیت گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله‌محور برای این تیم‌ها استفاده شده است.

وی از توزیع ۵ هزار عدد ماسک امروز در قالب طرح شهید «سلیمانی» در حاشیه شهر بیرجند خبر داد و مطرح کرد: از ابتدای امسال در قالب این طرح ۱۱۰ هزار عدد ماسک و ۲ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی در نقاط مختلف استان توزیع شده و همچنین با کمک خیران ۴۰ هزار عدد ماسک برای توزیع بین نیازمندان تأمین شده است.

خدمات‌دهی به خانواده‌های درگیر به کرونا

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به خدمات جهادگران به خانواده‌های درگیر بیماری کرونا در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی»، مطرح کرد: در راستای تأمین مایحتاج این خانواده‌ها روزانه برای ۲۰۰ نفر غذای گرم تأمین و همچنین توزیع اقلام بهداشتی و بسته معیشتی برای این خانواده‌ها بوده که در این راستا ۴ هزار و ۵۰۰ بسته توزیع شده است.

هنری از فعالیت ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از جهادگران در قالب ۲۸۰ گروه جهادی در طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر هم در قالب این طرح حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از جهادگران در استان سازماندهی شدند که تا بعد از عاشورا به ۲ هزار نفر خواهد رسید.

آمادگی ۸۰ جهادگر برای کمک به کادر درمان

وی تبیین کرد: اعزام جهادگران به مراکز درمانی از دیگر خدمات گروه‌های جهادی است که در حال حاضر در صورت نیاز ۸۰ نفر برای ارائه این خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت نیاز در بیمارسان‌های استان حضور می‌یابند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کمیته حمایتی قرارگاه شهید «حاج قاسم سلیمانی» در بسیج سازندگی استان مستقر است و مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های مردمی جهت تأمین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن را در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیته‌های شهرستانی قرارگاه قرار دهند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =