۴۲ درصد پست‌های سازمانی خراسان جنوبی خالی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد پست های سازمانی دستگاه‌های اجرایی این استان بلاتصدی است، گفت:کارکنانی که قبلا مجوز استخدام گرفته اند اکنون در دستگاههای دولتی امکان استخدام آنها فراهم نیست.

خبر طبس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد پست های سازمانی دستگاه‌های اجرایی این استان بلاتصدی است، گفت:کارکنانی که قبلا مجوز استخدام گرفته اند اکنون در دستگاههای دولتی امکان استخدام آنها فراهم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، وجه‌اله خدمتگزار درجلسه شورای برنامه ریزی استان خراسان جنوبی که هم اکنون با حضورمعاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور در حال برگزاری است اظهارکرد: امیدواریم این مشکل با دستور معاون رئیس جمهور مرتفع گردد.

وی یکی از موضوعات جدی که مردم استان از آن رنج می برند را کم آبی وبی آبی عنوان کرد وگفت:در حال حاضر ۴۵۰روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.

وی اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری رایکی از خواسته های دیرینه مردم استان عنوان کرد و افزود:این موضوع از سوی استان ودرسنوات گذشته مطرح وپیگیری شده است اما تاکنون مکاتبه ای ازسوی معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ نشده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه واتصال راه آهن خراسان جنوبی به شبکه سراسری از سوی معاونت رئیس جمهور را نوید بخش آینده ای روشن برای استان است.

خدمتگزار تصریح کرد:امیدواریم در لایحه بودجه سال ۹۴ نیز ردیفی برای این پروژه اختصاص یابد.

وی اختصاص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی استان در حوزه جاری برای اجرای پروژه های عمرانی در دست ساخت رااز دیگرخواسته های استان عنوان کردوگفت:خراسان جنوبی یک استان کمتر توسعه یافته است که باید تسهیلات وتخفیفات ویژه ای در راستای جذب سرمایه گذار در این استان اعطا شود.

وی با اشاره به بیمارستان‌های در حال ساخت استان گفت: بیمارستانهای شهرستانهای درمیان ،فردوس ،طبس ،سرایان وبیرجند احداث ویا درحال احداث است که امیدواریم در آینده شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گازرسانی به شهرستانهای نهبندان ،سربیشه ودرمیان وقهستان راخواستار شد و اظهارکرد:وضعیت راههای این استان نامناسب است به گونه ای که سالیانه تصادفات منجر به فوت زیادی را شاهد هستیم و امیدواریم برای دوبانده شدن محورهاوراههای بین شهری اعتباری اختصاص یابد.

وی بااشاره به جایگاه بالای صنعت ومعدن خراسان جنوبی درکشور اظهارکرد: با توجه به وجود ۴۶۰کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ۴ بازارچه در استان ، امیدواریم منابع اعتباری موردنیاز برای آسفالت جاده ترانزیتی ماهیرود فراه تخصیص یابد چرا که این امر تاثیر به سزایی در صادرات وواردات ورونق اقتصادی این استان دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =