نذری به وسعت زندگی در عاشورا/ اهدای ۲۳۳ واحد خون در خراسان‌جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند که ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

ابراهیم میری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه در استان به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم، اظهار داشت: مردم نگران نباشند زیرا  تمامی اصول بهداشتی در مراکز خون‌گیری رعایت می‌شود و نباید به خاطر ترس از کرونا از اهدای خون خودداری کنند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال ۸ هزار و ۴۱۸ نفر موفق به اهدای خون در استان شده‌اند و همچنین در این مدت ۱۰۷ نفر برای اهدای پلاکت و ۶۲ نفر هم برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی تبیین کرد: اهداکنندگان خون و پلاسما می‌توانند برای اهدای خون و پلاسما با توجه به ضرورت آن نجات‌دهنده جان بیماران نیازمند به خون، فرآروده‌های آن و پلاسما باشند.

میری‌مقدم از اجرای طرح «نذر خون» در خراسان‌جنوبی از اول محرم تا پایان صفر خبر داد و عنوان کرد: مراکز خون‌گیری استان در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین آماده خون‌گیری از مردم در ماه محرم و صفر هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، می‌توانند برای اهدای خون به مراکز مختلف انتقال خون مراجعه و همچنین به علت عمر محدود گلبول‌های قرمز لازم است افرادی که قصد اهدای خون دارند همه در یک بازه زمانی مراجعه نکنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری در ۳ شهرستان بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند که ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =