کاهش ۳۲ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: در طرح ممنوعیت و محدودیت تعطیلات کرونایی که از ۲۴ مرداد ماه در راه‌های استان آغاز شده ترددهای جاده‌ای تاکنون ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت تردد خودرویی از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۴ مردادماه در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

وی با اعلام اینکه اجرای این طرح تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۵ شهریور ادامه خواهد داشت، بیان داشت: در راستای اجرای این طرح تاکنون ترددهای جاده‌ای ۳۲ درصد، ورودی به استان ۳۸ درصد و خروجی از استان ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح تاکنون یک هزار و ۲۴ خودرو اعمال قانون شده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۸۵۳ تذکر لسانی نیز به رانندگان داده شده و همچنین ۵۹۵ خودرو برگشت داده شده است.

رضایی مطرح کرد: جرایم در نظر گرفته شده در شهر‌های قرمز ۱۰ میلیون ریال و شهر‌های نارنجی ۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده که رانندگان متخلف ضمن اعمال قانون از ورودی شهر‌ها برگشت داده خواهند شد.

وی با اعلام اینکه ۶۰ تیم خودرویی محور‌های اصلی و فرعی اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی را کنترل می‌کنند، افزود: براساس تصمیمات گرفته شده در ۹ نقطه از ورودی‌های استان و همچنین ۱۰ ورودی پلیس راه به‌صورت فیزیکی از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی و خروج خودرو‌ها با پلاک بومی جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تردد شبانه کمکان تا زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام کند ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =