واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت سنی بالای ۶۰ سال خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد گروه هدف بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شدند، گفت: در سطح کشور میانگین تزریق واکسیناسیون دُز اول به افراد بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد است در حالی که این رقم در خراسان‌جنوبی به ۳۲.۶ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر ۷ شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

وی گفت: نتایج بررسی‌ها از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان عزاداران استان از ابتدای محرم تاکنون نشان می‌دهد که حدود ۸۳ درصد از عزاداران و ۸۹ دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم از ماسک استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان، بیان داشت: طی هفته گذشته ۳۹۲ بیمار بستری داشته‌ایم و مثبت روزانه ما به صورت میانگین ۱۷۳ نفر است.

دهقانی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد گروه هدف بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شدند، مطرح کرد: در سطح کشور میانگین تزریق واکسیناسیون دُز اول به افراد بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد است در حالی که این رقم در خراسان‌جنوبی به ۳۲.۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۹ درصد جمعیت و در خراسان‌جنوبی ۱۰.۸ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: طی یک ماه گذشته از ۸۲ فوتی ناشی از کرونا در استان ۷۷ نفر در محدوده سنی بودند که می‌توانستند واکسن تزریق کنند اما ۵۴ نفر آنان هیچ‌گونه واکسنی تزریق نکرده‌ و ۸ نفر از متوفیان نیز دُز اول و ۲۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واکسیناسیون را در برابر کرونا تا حد زیادی ایمنی‌بخش دانست و خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۱۸۶ هزار و ۷۸۶ نفر واکسن نوبت اول و ۶۰ هزار ۹۰۳ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =