«خلأ قانونی» مشکل اصلی ورزشگاه غدیر بیرجند/ لزوم ورود مجلس و وزارت ورزش به پروژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خلأ قانونی مشکل اصلی تأمین اعتبار نگهداری مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفره غدیر بیرجند است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طبق قانون مجموعه‌های ورزشی با ظرفیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار نمی‌شوند و پروژه غدیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه پروژه ورزشی غدیر از جمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار است که در کلیه استان‌ها احداث شده، بیان داشت: قانون‌گذار برای نگهداری، تعمیر و بهسازی این پروژه‌ها، ردیف اعتباری خاصی را در بودجه ندیده و همین موضوع سبب شده نگهداری این مجموعه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: سال گذشته از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان، ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که ۹۴ درصد آن اوراق بود و به عبارتی تنها یک سوم آن تأمین شد.

ورزشگاهی که هزینه می‌تراشد!

فرهادی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در حالی به مجموعه ورزشی غدیر تزریق شد که نگهداری این پروژه سالی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها امسال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ صدم درصد ورزش، اعتباراتی برای پروژه‌های ورزشی شهرستان بیرجند در نظر گرفته شده که از همین محل بخشی از هزینه‌های نگهداری مجموعه ورزشی غدیر پوشش داده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه این مشکل مربوط به تمام پروژه‌های مشابه در همه استان هاست لذا این موضوع باید به‌طور ویژه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و نیز مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

لزوم ورود مجلس و وزارت ورزش

فرهادی با تأکید بر هزینه‌های سنگین نگهداری، تعمیر و بهسازی پروژه‌های ورزشی، اظهار داشت: این موضوع باید در قالب لایحه به گونه‌ای پیگیری شود که به اینگونه پروژه‌ها ردیف اعتباری مستقلی اختصاص یابد.

وی مطرح کرد: باید برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و چارت اداری پروژه‌ای با ۵۶ هزار مترمربع مساحت که سرمایه‌ای ملی است، تصمیم درستی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ورود رسانه‌های استان به موضوع مجموعه ۱۵ هزار نفری آزادی را قابل تقدیر دانست و گفت: با رسانه‌ای شدن این موضوع حوزه‌های تصمیم‌گیر، وزارتخانه و مجلس به این مسئله ورود کنند و مشکل اساسی کلیه پروژه‌های مشابه مرتفع گردد.

ورزشگاه غدیر به‌طور ناقص به بهره‌برداری رسید

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه ضمن توضیح جامع و کاملی درخصوص وضعیت پروژه غدیر، گفت: رفع مشکلات این پروژه که در سال ۹۶ و به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید، همواره از دغدغه‌های ما بوده و هست.

عزیزی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود چندین پیشنهاد مطرح شده که نتیجه دادن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مثمر باشد، خاطرنشان کرد: احیای چمن این پروژه در هفته نیازمند ۶۰۰ هزار لیتر اب است که برای احیای چمن این زمین برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری فارس در استان خراسان‌جنوبی در راستای رسالت ذاتی خود و این سرمایه ملی در تاریخ ۲۳ مرداماه جاری گزارش ویدیویی با عنوان «رکود ورزشگاه ۷۰میلیاردی «بیرجند»/ سرمایه‌ای که نابود شد» را منتشر کرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =