ارمغان اولین روز هفته دولت/ بهره‌برداری از ۱۸ طرح عمرانی و رفاهی در خراسان‌جنوبی

همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود که در اولین روز از هفته دولت ۱۸ طرح عمرانی، ورزشی و رفاهی در استان خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هفته دولت یادآور فداکاری‌‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر و  تبلور خدمت صادقانه و تلاش خالصانه دلیرمردانی است که با پشتکار برگ زرینی از تاریخ خدمت‌رسانی انقلاب اسلامی را رقم زدند تا طبق فرموده امام خمینی(ره)، تجلی شرافت خدمت به خلق خدا را کسب و در این مسیر دشوار طبق بیانات رهبری قدردان نعمت خدمتگزاری به مردم شوند.

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نام‌گذاری شده، هفته‌ای که مدیران دولتی کارنامه کاری خود را برشمرده و هر ساله شاهد افتتاح و یا کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و خدماتی ریز و درشتی در استان خراسان‌جنوبی طی این هفته هستیم.

همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود که از مجموع این پروژه‌ها ۸۸۰ پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۷۳ پروژه در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه‌های قابل افتتاح ۸۲۷ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۵۴ میلیارد از محل منابع ملی، ۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۱۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۳۳۲ میلیارد تومان مربوط به سایر منابع است.

از مجموع پروژه‌های هفته دولت در استان ۳۸۱ پروژه مربوط به مناطق شهری و ۶۷۲ پروژه مربوط به مناطق روستایی است که از دوم تا هشتم شهریورماه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

در مجموع در اولین روز از هفته دولت ۱۸ طرح عمرانی، ورزشی و رفاهی در استان خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید که در مرکز استان پروژه مرکز آموزشی فرهنگی شماره ۲ فرهنگیان بیرجند با حضور استاندار به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت ۲۵۰ نفر با اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین سالن اجتماعات این مرکز نیز با ظرفیت ۸۰ نفر در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع بنا شده که با تأمین تجهیزات، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درپی داشته است.

همچنین طرح ارتقای مرکز ناباروری استان با اعتبار ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید تا چرخه درمان ناباروری در خراسان‌جنوبی کامل شود.

در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت ۶ طرح شامل ۳ زمین چمن مصنوعی در روستا‌های جمز، خسروآباد و کریت، روکش آسفالت گرم محور طبس- دیهوک و طبس- اصفهان به طول ۵ کیلومتر، احداث و اجرای آسفالت قطعه دوم راه روستایی دلاکوک (دستگردان) و نمازخانه بین‌راهی سه‌راهی جعفران طرح‌هایی بود که امروز با مجموع اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان طبس افتتاح شد.

در شهرستان فردوس هم ۶ طرح شامل بوستان محله‌ای رز، ۴۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری فردوس، آبنما و ست ورزشی پارک بانوان، پیاده‌رو سازی و مناسب‌سازی معابر شهری به مساحت ۵ هزار مترمربع، پارکینگ خیابان انقلاب و بهسازی و نوسازی روشنایی میدان امام رضا (ع) با مجموع اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

افتتاح ۵ واحد مسکونی معلولان بهزیستی در شهر حاجی‌آباد با اعتبار یک میلیارد تومان، کلنگ احداث مانوری فیدر آهنگ و جداسازی مشترکان برق شهر حاجی‌آباد با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های اجرا شده در شهرستان زیرکوه بود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =