نظر مثبت «نصیرایی» به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد/ استقبال از برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوابق وزیر معرفی شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی مثبتی نسبت به وی دارم.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در رابطه با وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در مجموع وزرای که توسط دولت جدید به مجلس معرفی شده‌اند معدل قابل قبولی داشته و می‌توان امیدوار بود که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ثبات ایجاد و به سوی یک تحول و رضایتی که مورد انتظار مردم بوده رسید.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی و ساماندهی اوضاع و حرکت سریع به سوی تحول البته با ابتکار عمل است، یادآور شد: اگر به صورت فرد به فرد به وزرای پیشنهادی دولت به مجلس نگریسته شود می‌بینیم برخی تراز لازم را داشته، برخی در حد متوسط و برخی دیگر از حد نصاب پایین‌تر هستند.

نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: یکی از وزرای پیشنهادی در این حوزه مربوط به وزرات فرهنگ و ارشاد بوده که در این بخش دکتر «اسماعیلی» معرفی شده که اگر به سوابق فردی وی اشاره کنیم می‌توان دید به نسبت افرادی که قبلا در این جایگاه بودند سوابق علمی و کاری بهتر و قابل دفاع‌تری داشته و از گزینه‌های صادقی که به عنوان وزیر انتخاب شدند سوابقشان به نسبت قبلی‌ها قوی‌تر و جلوتر است.

نصیرایی ادامه داد: وزاری معرفی شده باید افرادی باشند که در کنار رئیس جمهور بوده و با نگاه و برنامه‌های وی هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه وزاری پیشنهادی باید کمک‌یار دولت بوده و به آرمان‌های انقلاب و مردم توجه کنند، اضافه کرد: با توجه به سوابق وزیر معرفی شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی مثبتی نسبت به وی دارم.

نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی به وزیر معرفی شده برای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: فردی که برای این مسئولیت معرفی شده شخصیتی شناخته شده در حوزه‌های مدیریتی و فرهنگی است و به نظر می‌رسد برای ارتقای این وزارتخانه توانمند بوده و کمک کنند.

نصیرایی به شخصیت آقای «ضرغامی» که توسط دولت کنونی برای عهده‌دار شدن وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب شده اشاره و یادآور شد: هر چند تاکنون ایشان در بطن مستقیم در این حوزه قرار نداشته و شناختی نداشته باشند ولی مدیریتی توانمند داشته و برنامه‌های منسجمی که با کمک صاحب‌نظران و فعالان این حوزه بوده دارند.

وی ادامه داد: در مجموعه میراث فرهنگی یکی از موضوعاتی که به وزیر معرفی شده در این حوزه شرط و تأکید شده داشتن برنامه جامع در بخش گردشگری که نیاز به تدوین آن برای کشور و هر استان وجود دارد بوده است.

نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در موضوع ساماندهی مجموعه گردشگری باید توجه شود که به این حوزه تک‌بعدی نگریسته نشود و بخش‌های مختلف آن دیده که خوشبختانه این موضوع جزئی از برنامه‌های خوب وزیر معرفی شده در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/ ۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =