توفان و گردوخاک آسمان خراسان‌جنوبی را در برمی‌گیرد

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از فردا افزایش سرعت وزش باد سبب وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد و توفان و گرد و خاک در مرزشرقی با شدت بیشتری خواهد بود و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با توجه به تقویت اختلاف فشاری در مرز شرقی استان از اواخر امشب تا اوایل هفته آینده شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در منطقه خواهیم بود.

وی بیان داشت: از فردا افزایش سرعت وزش باد سبب وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد و توفان و گرد و خاک در مرزشرقی با شدت بیشتری خواهد بود و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط دمایی در استان، مطرح کرد: به لحاظ شرایط دمایی وضعیت نرمال و مطلوب خواهد بود و در بخشی از نقاط استان دمای هوا به طور نسبی در طول روز کاهش پیدا می‌کند.

نخعی با بیان اینکه صبح امروز قاین و سربیشه با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط و دهسلم با حداقل دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =