بسیج اصناف پای کار کمک‌های مؤمنانه | از فعالیت ۱۹ گروه جهادی تا توزیع ۵۰ سری جهیزیه

رئیس بسیج اصناف سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به نقش‌آفرینی اصناف استان در زمینه کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: اقدامامت و ایثارگری‌هایی بسیاری توسط اصناف صورت گرفت و اصناف استان در بحث کمک‌های مؤمنانه پیشگام بودند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ عبدالرضا حیدری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: چهارم شهریورماه سالروز شهادت «مهدی عراقی»  به عنوان روز بسیج اصناف نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی طی ۴۰ سال اخیر رشد و پیشرفت را ثابت کرده است، بیان داشت: اگر در عرصه‌های مختلف رشد و پیشرفت وجود دارد و دشمن به خود اجازه تعرض نمی‌دهد به خاطر وجود تفکر بسیجی است.

رئیس بسیج اصناف سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و مطرح کرد: اصناف و بازاریان در بیانیه گام دوم انقلاب نقش مهمی در مردمی کردن اقتصاد بر عهده دارند و در برنامه توسعه هفتم نقش اصناف پررنگ تر خواهد شد که در همین راستا تدوین برنامه توسعه هفتم در خراسان‌جنوبی شکل خواهد گرفت.

حیدری با گلایه از اینکه در برنامه اول تا ششم توسعه از نقش بازاریان و اصناف غفلت و بی‌توجهی شد، عنوان کرد: در برنامه توسعه هفتم استان به نقش اصناف و بازاریان بیش از گذشته توجه خواهد شد.

وی به ضرر و زیان‌های وارد آمده به اصناف و بازاریان اشاره و تبیین کرد: طی چند سال اخیر علاوه بر مسائل اقتصادی که به مردم و بازاریان در زمینه معیشت آسیب‌هایی وارد شد بحث کرونا نیز اضافه شد که این موضوع هم زیان‌های زیادی به بازاریان وارد کرد.

رئیس بسیج اصناف سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به نقش‌آفرینی اصناف خراسان‌جنوبی در زمینه کمک‌های مؤمنانه اشاره و توضیح داد: اقدامامت و ایثارگری‌هایی بسیاری توسط اصناف صورت گرفت و اصناف استان در بحث کمک‌های مؤمنانه پیشگام بودند.

حیدری به تشریح کمک‌های مؤمنانه اصناف استان پرداخت و مطرح کرد: اصناف استان در زمینه تهیه تجهیزات بیمارستانی و بخشش اجاره‌بهای مغازه‌ها توسط مالکین حدود ۱۰ میلیارد ریال همکاری بسیاری خوبی داشتند.

وی راه‌اندازی ۷ کارگاه تولید ماسک و خدمت‌رسانی توسط ۱۹ گروه جهادی را از دیگر فعالیت‌های مؤمنانه اصناف ذکر کرد و افزود: ماسک‌های تولیدی به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود و برخی از این کارگاه‌ها در حال حاضر مشغول به دوخت لباس مدارس هستند.

رئیس بسیج اصناف سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از توزیع ۵۰ سری جهیزیه در ماه رجب و شعبان به نوعروسان نیازمند استان در راستای اجرای طرح «ازدواج آسان» خبر داد و گفت: حمایت از کسب و کارهای خانگی یکی از اهداف اساسی بسیج اصناف است که در این راستا بحث کمک به فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی در دستور کار بسیج اصناف قرار دارد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بسیج اصناف از دولت منتخب برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و رفع موانع تولید با همراهی فعالان اقتصادی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =