اولیا بر سر دو راهی حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس/ دغدغه تهیه لباس فرم!

حضوری یا غیرحضوری برگزار شدن مدارس، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فراهم بودن زیرساخت استفاده از شبکه شاد از دغدغه های خانواده‌ها است که در این میان اگر مدارس غیرحضوری باشد چه لزومی دارد لباس فرم تهیه شود و با این شرایط اولیا نیز بر سر دو راهی مانده‌اند‌‌.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، کمتر از یک ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی جدید زمان باقی است و خانواده‌ها در حال ثبت نام برای دانش‌آموزان هستند و تهیه لباس فرم مدارس، لوزام‌التحریر و ثبت‌نام در مدرسه مورد نظر از مهم‌ترین دغدغه اولیا در این روزها است.

حضوری یا غیرحضوری برگزار شدن مدارس، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فراهم بودن زیرساخت استفاده از شبکه شاد از دیگر دغدغه و نگرانی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که دانش‌آموز کلاس اول دارند، است.

باقری یکی از مادران بیرجندی که فرزند کلاس اولی دارد، گفت: برای ثبت‌نام و سنجش فرزندم اقدام کردم اما برای حضور در مدرسه و تهدید بیماری کرونا و از طرف دیگر غیرحضوری بودن مدارس و استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموز کلاس اول و سخت بودن یادگیری نگران هستم.

دغدغه تهیه لباس فرم

وی با بیان اینکه تاکنون که نتیجه قطعی در بحث حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس به اولیا اعلام نشده، بیان داشت: تهیه کردن یا نکردن لباس فرم برای دانش‌آموز کلاس اول نیز یکی دیگر از دغدغه‌های ما است.

این شهروند تبیین کرد: برخی از اولیا هنگام ثبت‌نام در مدرسه نظر بر تهیه نکردن لباس فرم به لحاظ مشخص نبودن حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس داشتند اما مدرسه آدرس خیاطی را به همه اولیای کلاس اول داده است.

وی با اشاره به دو برابر شدن قیمت لباس فرم کلاس اول نسبت به سال گذشته، گفت: اگر مدارس غیر حضوری باشد چه لزومی دارد لباس فرم تهیه کنیم و با این شرایط اولیا بر سر دو راهی حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس مانده‌اند‌‌ چه برسد تهیه لباس فرم.

زیرساخت‌های شبکه شاد فراهم شود

این شهروند بیان داشت: در بحث آموزش از طریق شبکه شاد نیز امیدوارم زیرساخت‌ها کامل فراهم و مشکلی وجود نداشته باشد چراکه سال گذشته مشکلاتی در این خصوص وجود داشت و واقعا یادگیری از این طریق برای کلاس اول سخت است.

محمودی یکی دیگر از مادرانی که دانش‌آموز کلاس دومی دارد و گفت: آموزش از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزی که اصلا خواندن و نوشتن یاد ندارد و با فضای مدرسه آشنا نیست خیلی سخت است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید برای بحث آموزش فرزند خود همکاری کنند، افزود: تنها با شبکه شاد و تلوزیون یادگیری برای دانش‌آموز کلاس اول غیر قابل انجام است، فرزندم امسال کلاس دوم است اما حداقل‌هایی که باید یک دانش‌آموز کلاس اول یاد داشته باشد را به دلیل شرایط غیر حضوری و آموزش از طریق شبکه شاد، فرا نگرفته است.

لزوم تأمین اینترنت دانش‌آموزان

این شهروند بیرجندی در مورد تهیه لباس فرم، اظهار داشت: سال گذشته مدرسه گفت برای ورودی‌های کلاس اول باید لباس فرم تهیه شود چراکه احتمال دارد بعد از بازگشایی، مدارس حضوری شود، لباس فرم را تهیه اما مدارس تا پاپان سال غیر حضوری بود‌، امسال نیز داشتن لباس برای ورودی مدارس کلاس اول و هفتم مطرح شده اما هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

وی به اینترنت مورد نیاز برای استفاده از شبکه شاد اشاره کرد و افزود: سال گذشته بحث‌هایی در مورد رایگان بودن شبکه شاد مطرح شد اما نتوانستیم از آن استفاده و از بسته اینترنت یا وای‌فای استفاده کردیم.

محمودی به مشکلات داشتن یا نداشتن تلفن همراه هوشمند یا تلبت برای استفاده دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تهیه تبلت و تلفن همراه هوشمند برای بسیاری از خانواده‌ها به ویژه آن‌هایی که چند دانش‌آموز دارند سخت است، اگر امسال بنابر غیرحضوری است باید حتما برای تهیه تبلت با قیمت مناسب برای دانش‌آموزان و استفاده از اینترنت رایگان فکر اساسی شود.

تصمیم بازگشایی مدارس با ستاد کشوری

«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: موضوع بازگشایی مدارس یک موضوع تأثیرگذار برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان است لذا باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی در مورد حضوری یا غیر حضوری برگزار شدن مدارس، افزود: تصمیم نهایی در ستاد کشوری و استانی کرونا اتخاذ خواهد شد اما نظر سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی بر حضوری برگزار شدن مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد تهیه لباس فرم، عنوان کرد: دانش‌آموزان کلاس اول، هفتم و دهم یعنی ورودی‌های مدارس باید لباس فرم مدرسه را داشته باشند زیرا احتمال اینکه مدارس نیمه سال به صورت حضوری باشد وجود دارد اما سایر دانش‌آموزان غیر از این سه پایه همان لباس فرم سال قبل را داشته باشند قبول است‌.

واقعی مطرح کرد: مدارس با این توضیح که لباس فرم برای ورودی‌ها لازم است و به چه دلیلی باید خانواده‌ها را آگاه کنند که ابهامی برای داشتن یا نداشتن لباس فرم در شرایط حضوری یا غیر حضوری مدارس نداشته باشند.

۹۰ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه

وی در مورد شبکه شاد، گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی عضو شبکه شاد هستند مابقی دانش‌آموزان شاید به دلیل مسائل مالی یا عدم وجود اینترنت در برخی از نقاط روستایی قادر به استفاده از شبکه شاد نیستند‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به واکسیناسیون معلمان اشاره و بیان داشت: ۹۰ درصد معلمان استان دُز اول واکسن را دریافت کردند و از ۱۲ شهریور دُز مرحله دوم برای آن‌هایی که در مراکز تجمیعی استان بوده و متولد ۵۷ به قبل هستند که به آن‌ها اعلام شده تزریق می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تمام معلمان قبل از آغاز مهر واکسینه شده باشند.

واقعی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی آمادگی کامل داشته و برای شرایط مختلف سناریوهای متنوعی پیش‌بینی شده و مطابق با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =