۱۴ شهر و ۹۶ روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴ شهر و ۹۶ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

خبر طبس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴ شهر و ۹۶ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، فرشید دشتی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا‌کنون بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال، شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است، اظهار کرد: در این مدت چهار هزار و ۶۰۰ مشترک نیز به جمع مشترکان گاز طبیعی افزوده شده است.

وی گفت: برای گازرسانی به سربیشه، اسدیه و قهستان ۹۸ کیلومتر خط انتقال گاز به قطر ۱۲ اینچ تا‌کنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه در حال حاضر با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرایی این پروژه در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد است، افزود: تا‌کنون برای اجرای این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از اجرای خط انتقال گاز ۱۰ اینچ قاین حاجی‌آباد خبر داد و اظهار کرد: اجرای این پروژه به طول ۹۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در دست اقدام است.

دشتی بیان کرد: هزینه اجرای خط گاز ۱۰ اینچ قاین حاجی‌آباد معادل ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین اجرای خط گاز ۱۰ اینچ عشق‌آباد به طول ۳۷ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این شرکت برشمرد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد و مجموع هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال نیز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: تکمیل مطالعات مهندسی و طراحی خط انتقال گاز ۱۰ اینچ دیهوک به طول ۷۰ کیلومتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال این شرکت است.

وی بیان کرد:۲۰۰ کیلومتر خط انتقال ، شبکه تغذیه و توزیع در چهارماه نخست امسال در شرکت گاز استان خراسان جنوبی اجرا شده است.

دشتی گفت : از این مقدار خط اجرا شده ، ۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز و۱۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در سطح استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۲۱ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار می باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از اجرای خط انتقال گازبه ۸ شهرو عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ شهرو ۴۸ روستادر استان خبر داد و اظهارامیدواری کرد با اتمام مراحل طراحی، درصورت اخذ مجوزهای لازم ، عملیات اجرایی خط انتقال گاز شهر دیهوک نیز آغاز گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =