افزایش اعتبارات مقابله با بیابانزایی خراسان‌جنوبی/ اختصاص ۱۱۳ میلیارد به استان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با توجه به کسب رتبه نخست استان در طرح‌های مقابله با بیابانزایی برای عملکرد مطلوب اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اعتبارت مقابله با بیابانزایی استان را مجدد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: عملکرد خوب استان در بحث‌های مقابله با بیابانزایی باعث شد خراسان‌جنوبی در این بخش رتبه نخست کشوری را در برنامه‌های سال ۱۳۹۹ به دست آورد که جایگاه استان در تخصیص اعتبارات مقابله با بیابانزایی را نیز مجدد افزایش داد.

وی با اشاره به عملکرد استان در بحث‌های مقابله با بیابانزایی، گفت: سال گذشته برای انجام این فعالیت‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی بیش از ۷۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که به طور کامل تخصیص یافت.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: تمام فعالیت‌های انجام شده در این حوزه شامل نهالکاری، مدیریت هرزآب، آبیاری سنواتی، اجرای سیستم‌های چرایی و قرق، ساماندهی و کنترل چرای، مالچ‌پاشی و غیره است که حتی بیشتر از حجم و  اعتبار مصوب سال گذشته اجرایی شده است.

نصرآبادی تصریح کرد: این عملکرد خوب باعث شد برای سال ۱۴۰۰ در بخش مقابله با بیابانزایی رقم ۹۹ میلیارد تومان برای استان مصوب شود.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در اجرای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی و با توجه به پیگیری به‌عمل آمده و ضرورت توسعه طرح‌های مقابله با بیابانزایی در استان، اعلام کرد: با نظر مساعد سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور مجدد این اعتبار افزایش پیدا کرد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اعلام کرد: اعتبار مشخص شده برای استان در سال ۱۴۰۰ که ۹۹ میلیارد تومان تعیین شده بود مجدد ۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت، بر این اساس اعتبارت استان در سال جاری برای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی ۱۱۳ میلیارد تومان خواهد بود.

نصرآبادی همچنین با اشاره به اعتبارات مطلوبی که در بخش آبخیزداری نیز تعیین شده، گفت: سر جمع اعتبارت ملی پیش‌بینی شده استان در بخش آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی به رقم بی‌سابقه ۲۳۶ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پانزده =