وزش باد با سرعت ۹۷ کیلومتر در «درح»/ ادامه فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به پدیده توفان و گردوخاک در استان، گفت: بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه درح با حدود ۹۷ کیلومتر بر ساعت و کمترین دید از ایستگاه حاجی‌آباد با ۴۰۰ متر گزارش شده است.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور از عصر روز گذشته تا عصر امروز پدیده غالب در اکثر نقاط استان وزش باد و خیزش گرد و خاک را شاهد هستیم.

وی توفان و گردوخاک حاصل در استان را متأثر از باد‌های ۱۲۰ روزه دانست و بیان داشت: شدت توفان در برخی نقاط مرز شرقی و جنوبی استان با شدت بیشتری همراه بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز هم تداوم این شرایط را در استان پیش‌بینی می‌کنیم، بیان داشت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی از فردا از شدت وزش باد در استان به صورت موقت کاسته می‌شود.

نخعی با اشاره به پدیده توفان و گردوخاک در استان، مطرح کرد: بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه درح با حدود ۹۷ کیلومتر بر ساعت و کمترین دید از ایستگاه حاجی‌آباد با ۴۰۰ متر گزارش شده است.

وی با اشاره به ادامه پدیده گردوخاک در استان، اعلام کرد: برای روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه هفته جاری وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود که این پدیده سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =