عطر «شمیم حسینی» در خراسان‌جنوبی پیچید/ دستگیری از نیازمندان با توزیع ۴۴۰۰ بسته معیشتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای چهاردهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه با عنوان «شمیم حسینی» در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، احسان، انفاق، ایثار، مواسات و همدلی را یکی از آموزه‌های الهی دانست و اظهار داشت: انسان در سایه دستگیری از نیازمندان و برطرف کردن اندوه مؤمن به توفیقات اخلاقی، دینی و جایگاه رفیعی هم در دنیا و هم در آخرت خواهند رسید.

وی وقف را بهترین نوع انفاق در راه خداوند دانست و بیان داشت: وقف اموال از دیربازبه اشکال گوناگون درتاریخ بشر بوده که دراسلام و سیره معصومین(ع) بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که اداره‌کل اوقاف استان در راستای کمک به نیازمندان اجتماعی مد نظر داشته است توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان است که در سطح استان وجود دارند.

اجرای طرح «شمیم حسینی» در استان

بخشی‌پور اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه از دیرباز متولی و متصدی اجرای نیات خیران و واقفان بوده است و طی دو سال اخیر با توجه به شرایط حاکم بر جامعه این نیاز را احساس کردیم که باید کمک‌های خیران را به صورت منسجم و هدفمند هزینه کنیم.

رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه و اجرای طرح‌هایی مانند «شمیم حسینی» از محل عواید موقوفات نشان می‌دهد وقف هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و آثار و برکات آن برای همیشه ماندنی است

 

وی از اجرای چهاردهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه با عنوان «شمیم حسینی» در استان خبر داد و عنوان کرد: رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه و اجرای طرح‌هایی مانند «شمیم حسینی» از محل عواید موقوفات نشان می‌دهد وقف هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و آثار و برکات آن برای همیشه ماندنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تبیین کرد: این طرح با هدف تعظیم شعائر حسینی، ترویج فرهنگ وقف، اجرای نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

توزیع ۴۴۰۰ بسته معیشتی

بخشی‌پور مطرح کرد: در این مرحله ۴ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد و هر بسته شامل برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، حبوبات و چای به ارزش ۳۰۰ هزار تومان است.

در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه ۴۲ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل موقوفات مرتبط و کمک خیرین در استان توزیع شد

 

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴ مرحله توزیع بسته غذایی در سراسر کشور اجرا شده و در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه ۴۲ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل موقوفات مرتبط و کمک خیرین بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای ماه محرم تاکنون ۹۰ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است که ۲۹ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم از عواید موقوفات و ۶۳ هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم از محل کمک‌های خیرین تهیه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =