مشارکت ۷۸۳ مسجد خراسان‌جنوبی در طرح «مهرواره اوج»

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره شرکت ۷۸۳ مسجد استان در طرح «مهرواره اوج» گفت: تاکنون براساس مشارکت مساجد استان در این طرح جایگاه سوم در سطح کشور را داریم و به لحاظ درصد مشارکت به تناسب مساجد فعال نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار نهضت‌ مواسات با محوریت مساجد و همچنین نقش بی‌بدیل مساجد به عنوان کانون جریان‌سازی امامت و ولایت در شکل‌گیری امامت و ولایت «مهرواره اوج» برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود تا از ظرفیت مساجد در راستای گفتمان‌سازی حکمرانی دینی و پیشرفت منطقه‌ای احیا شده ائمه جماعت مساجد و محلات در تقویت اراده عمومی مردمی برای حل مسائل خود و محلات بهره‌برداری و نقش‌آفرینی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در یک حرکت عظیم جمعی و با محوریت مسجد با شعار ارتقاء خدمت‌رسانی طرح «مهرواره اوج» در تمام مساجد تشیع و اهل سنت شهرستان‌ها و مناطق روستایی اجرا می‌شود.

رضایی گفت: ایجاد انگیزه مجدد در مساجد برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی و حل منطقه‌ای، ارتقای جایگاه شبکه امامت در جلب مشارکت مردم در‌حل مشکلات منطقه خود، ایجاد حلقه مشورتی و عملیاتی برای حل مشکلات منطقه در قامت محلات در مساجد و ارتقای روش‌ها و شناسایی حل مسئله، ظرفیت و راهکارهای حل مسئله و ارتباط شبکه امامت و تبلیغی برای جلب بیشتر مشارکت مردم برای حل مسئله منطقه در این مهرواره مورد توجه است.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۸۰ مسجد فعال خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: خوشبختانه در عملیات «مهرواره محله» همدل مردم استان استقبال خوبی داشته و در این پویش ۷۸۳ مسجد و امام جماعت ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز طرح «مهرواره اوج» از ۲۰ مردادماه تا آبان‌ماه امسال، عنوان کرد: تاکنون براساس مشارکت مساجد استان در این طرح جایگاه سوم در سطح کشور را داریم و به لحاظ درصد مشارکت به تناسب مساجد فعال نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ایم.

رضایی گفت: عملیات «مهرواره اوج» در هشت گام لبیک به ندای امام امت در زمینه ارکان مسجد با محوریت شبکه امامت، ایجاد رقابت در خدمت‌رسانی، نشر فعالیت مساجد در سایر محلات، ارزیابی فعالیت‌های عام‌المنفعه مساجد، توانمندسازی شبکه راه یاری و امامت از طریق مجالس انس، نشست‌های متعدد در خصوص شبکه امامت، ارزیابی فعالیت ائمه جمعه و جمع‌بندی آن به صورت میدانی، چگونگی ورود حوزه خیرین و فضاهای مجازی و داوری استانی و معرفی به حوزه کشوری اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های مغفول مساجد در حوزه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بتوان از این رهگذر مساجد را به درمانگاه کاملی در تمامی حوزه‌های نیازمندان تبدیل کرد.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =