طرح «ایران یاران جوان» در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «ایران یاران جوان» با هدف مهار ویروس کرونا و شتاب‌بخشی در امر واکسیناسیون عمومی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، فائزه موهبتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به گسترش بیماری کرونا در موج پنجم، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به اجرای طرح جهادی «ایران یاران جوان» کرده است.

وی بیان داشت: طرح «ایران یاران جوان» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در طرح ملی واکسیناسیون اجرا می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این طرح از ۲۵ مرداد ماه به صورت رسمی آغاز شده است، عنوان کرد: جوانان هلال‌احمر در بخش‌های مختلف از جمله تزریق واکسن و ثبت اطلاعات افراد در سیستم در این طرح مشارکت می‌کنند.

موهبتی عنوان کرد: طی یک هفته گذشته ۳۱۸ دوز واکسن توسط اعضای جوانان هلال‌احمر در ۲ مرکز شهرستان‌های خوسف و قاین تزریق شده است.

وی مطرح کرد: تحقق اهداف و مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و بشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلا‌ احمر در امر واکسیناسیون عمومی، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره کرونا از اهداف اجرای این طرح در استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی همچنین به طرح «نذر سلامت۲» در استان اشاره و یادآور شد: این طرح برای دومین سال همزمان با فرارسیدن ایام محرم با هدف خدمت‌رسانی و ارائه خدمات و توصیه‌های بهداشتی به عزاداران حسینی از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه توسط اعضای جوان و داوطلب هلال‌احمر در سطح استان برگزار شد.

موهبتی خاطرنشان کرد: در این طرح اعضای جوانان هلال‌احمر استان به عزاداران حسینی در ایام محرم خدمات بهداشتی از قبیل توزیع ماسک، ضدعفونی مراکز و هیأت‌های مذهبی، تب‌سنجی و اعمال فاصله اجتماعی را ارائه دادند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 3 =