عبور از مرزهای زمینی به عراق ممنوع است/ ۳۲۴ نفر؛ سهمیه استان در اربعین!

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دولت عراق هیچ‌گونه زائر از مرز زمینی را نمی‌پذیرد لذا مردم استان به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در نشست ستاد اربعین خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از بزرگترین وقایعی است که در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و مقام معظم رهبری همواره بر هرچه باشکوه برگزار شدن این فریضه تأکید داشته‌اند.

وی بیان داشت: مراسم اربعین به غیر از اینکه زمینه را برای حضور عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) فراهم کرده بلکه سبب حرکت‌های بزرگ جهادی و مقاومت شده است.

به سمت مرزها حرکت نکنید

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دولت عراق هیچ‌گونه زائر از مرز زمینی را نمی‌پذیرد لذا مردم استان به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند، اضافه کرد: با توجه به اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی کرونا  امکان تردد مردم از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد.

ملانوری اضافه کرد: اعمال این محدودیت‌ها صرفاً به منظور حفظ سلامت مردم است و گرنه عشق و ارادت مردم به حضرت سید الشهدا(ع) جهت حضور در این مراسم برکسی پوشیده نیست لذا از مردم می‌خواهیم به سمت مرزها حرکت نکنند.

وی با تأکید بر بسته‌بودن مرزهای زمینی و عدم امکان حمل و نقل تجهیزات موکب‌ها، مطرح کرد: دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها در زمینه اقناع‌سازی مردم از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکنند و سامانه‌های پیامکی برای اطلاع‌رسانی به روز اقدام کنند.

از تجمعات جلوگیری شود

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر جلوگیری از هرگونه تجمع با توجه به شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های سنگینی که این بیماری برای کشورها ایجاد کرده، عنوان کرد: تمامی برنامه‌های این ایام باید با رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار شود زیرا وجود هرگونه تجمع، غفلت از مدیریت بیماری خواهد بود.

ملانوری بر لزوم هدایت نذورات مردمی به سمت ستاد عتبات عالیات جهت هزینه‌کرد امور زیربنایی عتبات و تکمیل زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد مقدس تأکید کرد و خاطرنشان کرد: این مهم باعث می‌شود افرادی که به زیارت مشرف می‌شوند دغدغه اسکان نداشته باشند.

سهمیه ۳۲۴ نفری خراسان‌جنوبی در اربعین!

وی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که از استان به صورت هوایی عازم عراق می‌شوند باید طبق ضوابط ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و قبل از آن آزمایش پی سی آر را انجام داده باشند که هماهنگی‌ها برای آزمایش انجام می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سهم استان از سهمیه ۳۰ هزار نفر اختصاص یافته به کشور، فقط ۳۲۴ نفر است، مطرح کرد: با توجه به موافقت دولت عراق، از جمهوری اسلامی ایران فقط ۳۰ هزار نفر آن هم الزاماً از طریق حمل و نقل هوایی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

ملانوری متذکر شد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا این سهمیه‌ها به اعضای موکب‌ها و موکب‌دارانی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت می‌کردند، اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 18 =