وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در «درح»/ ادامه فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در استان، گفت: طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور، فعالیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از روز شنبه در استان تقویت شده و تا پایان هفته مهمان آسمان استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در منطقه دور از انتظار نخواهد بود، بیان داشت: در برخی ساعات به‌خصوص در مرز شرقی استان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به سرعت وزش باد در مناطق مرزی استان، اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته در «درح» شهرستان سربیشه بود که به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

نخعی با اعلام اینکه در مرز شرقی استان توفان گرد و خاک باعث ایجاد خسارت خواهد شد، گفت: روند تغییرات دمای هوا در استان از امروز کاهشی خواهد بود و هوا به تدریج تا اوایل هفته آینده خنک‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۱۵ درجه خنک‌ترین و  دهسلم نهبندان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و همچنین تغییرات دما در بیرجند بین ۱۹ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =