اجرای ۳۳ درصد از تعهدات بخش دولتی فنی و حرفه‌ای «بیرجند»

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند گفت: طی ۵ ماهه امسال میانیگن جمع عملکرد ۴ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای شهرستان ۳۳ درصد تعهدات با ۶۱۷ هزار و ۲۵۵ نفرساعت بوده که اجرایی شده است.

حسین دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند در ۲ حوزه دولتی و خصوصی خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۵ آموزشگاه بخش خصوصی زیر نظر آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند فعالیت دارند، تصریح کرد: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۱۴۰ هزار و ۸۹ حرفه با ۳۲۱ دوره توسط این بخش اجرایی و ۵۰ درصد از تعهدات سالانه این بخش عملی شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند به بخش دولتی فنی و حرفه‌ای شهرستان اشاره و یادآور شد: در بخش دولتی ۴ مرکز شامل برادران بیرجند، مرکز تخصصی برق و الکترونیک، مرکز خواهران بیرجند و مرکز درودگری فعالیت داشته که در مجموع ۲۰۰ هزار و ۹۵۴ نفر ساعت آموزش  طی پنج ماهه امسال توسط این مراکز ارائه که معادل ۳۳ درصد از تعهد سالانه این مراکز بوده است.

دانش به تعهدات سالانه آموزشی عمل شده در بخش‌های مختلف آموزشی توسط آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: در این راستا در بخش دانشجویان ۴۸ درصد عملکرد معادل ۲۲ هزار و ۷۶۲ نفرساعت آموزش، در حوزه دانش‌آموزی ۴۲ درصد، در حوزه سربازان ۱۸ درصد، در بخش زندانیان ۱۶ درصد، معتادان بهبودیافته عملکردی معادل ۳۵۱ درصد تعهدات اجرایی، در حوزه روستا ۱۳ درصد، در مراکز ثابت ۲۹ درصد، در حوزه مهارت آموزی در محیط واقعی کار ۴۹ درصد، برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی ۷ درصد، در حوزه مشمولان بیمه بیکاری ۲۰ درصد، در حوزه شاغلان بنگاه‌های اقتصادی ۲۹ درصد و در حوزه زنان خانه دار ۲۶ درصد از تعهدات اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت میانیگن جمع عملکرد ۴ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای شهرستان ۳۳ درصد تعهدات با ۶۱۷ هزار و ۲۵۵ نفرساعت بوده که اجرایی شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند افزود: با توجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که در اجرای آموزش‌های گروهی به ویژه حضوری وجود داشته کمیت و کیفیت آموزش‌ها تحت تأثیر قرار گرفته که امیدواریم با انجام واکسیناسیون سریع و فراگیر بتوانیم دوباره به شرایط قبل برگردیم.

دانش با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در ایام کرونا تعطیلی نداشته و سعی کردیم شکل آموزش‌ها را از حضوری به صورت مجازی ارائه و تا جایی که مقدور بوده آموزش‌ها را در بستر اینترنت و فضای مجازی برای مخاطبان ارائه نماییم، اضافه کرد: همچنین بخش حضوری آموزش‌ها به صورت فشرده با گروه‌بندی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که وجود داشته اجرایی شده است.

وی در رابطه با برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان در بخش‌های مختلف، گفت: در شرایط کنونی آزمون‌های ارزیابی شغلی افرادی که از اتحادیه‌ها، صنف و پادگان‌ها معرفی شده‌اند انجام و خدمات آزمونی مورد نیاز جامعه ارائه شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند با اشاره به اقدامات فنی و حرفه‌ای بیرجند طی پنج ماهه امسال اشاره کرد و یادآور شد: رایزینی و اخذ مجوز افتتاح مرکز کارآفرینی و آموزش‌های تخصصی حوزه کسب و کار با تخصیص اعتباری که در نیمه دوم سال جاری با قول تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده شده، افتتاح ۳ کارگاه آموزشی در مرکز برداران بیرجند که شامل کارگاه تعمیر و نصب دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و تجاری، نصب و نگهداری اسپیلر و کولرگازی و همچنین خانههای هوشمند و افتتاح ۲ کارگاه در مرکز تخصصی برق شامل اینرنت اشیا و مخابرات و آغاز به‌کار کارگاه خراطی در مرکز چوب از جمله این اقدامات بوده است.

دانش ادامه داد: در حوزه پادگانی آموزش‌هایی به سربازان با برگزاری دوره‌هایی داده و در یک مرحله آزمون اجرا و گواهینامه‌ای به سربازانی که در این دوره ها شرکت کردند اهدا شد تا بعد از خدمت سربازی بتوانند شغلی را برای خود در حوزه‌های آموزش دیده ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر که جزو برنامه‌های سازمانی این مرکز بوده و مورد پیگیری قرار گرفته، مراکز آموزش مهارت برای شاغلان با توسعه ارائه آموزش جوار کارگاهی و غیرکارگاهی که در این خصوص با تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ بیرجند از جمله منطقه ویژه اقتصادی رایزنی و مجوزهایی صادر شده تا افراد شاغل در این بنگاه‌ها در این آموزش‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهار =