ارمغان طرح «نذر آب۴» در خراسان‌جنوبی/ آبرسانی به ۳ روستای «درمیان» تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از آبرسانی پایدار ۳ روستای شهرستان درمیان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین امامی صبح امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی چارتنگ شهرستان درمیان، اظهار داشت: در حال حاضر مجتمع آبرسانی چارتنگ بزرگ‌ترین مجتمع  نیمه‌کاره در سطح استان است.

وی با بیان اینکه تکمیل این مجتمع در ۲ فاز تعریف شده است، افزود: تأمین برق این مجتمع بزرگ‌ترین معضل آن بود که به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از انتخاب پیمانکار و در پاییز سال جاری فرآیند تکمیل این مجتمع آغاز و ۳ روستای شهرستان درمیان تا پایان سال جاری آبرسانی می‌شوند.

امامی با اشاره به اینکه تا سال آینده تمام روستاهای شهرستان درمیان از آب پایدار برخوردار خواهند شد، گفت: آبرسانی پایدار با توجه به کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی در این استان گام بلندی در توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت محسوب می‌شود.

مشارکت خیرین هلال احمر برای تامین آب پایدار

«محمدرضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از کمک خیرین هلال‌احمر برای تامین آب پایدار به مجتمع آبرسانی چارتنگ شهرستان درمیان خبر داد و گفت: امسال ۳ شهرستان درمیان، سربیشه و نهبندان در طرح ملی «نذر آب ۴» قرار دارند.

وی با بیان اینکه این طرح به پشتوانه کمک خیرین و اعضای جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در شهرستان درمیان آغاز شده است، افزود: محور اصلی این طرح مبارزه با تنش‌های آبی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی عنوان کرد: علاوه بر محوریت آب، کمک به درمان و سلامت، بهداشت و توزیع بسته‌های معیشتی نیز از دیگر خدمات ارائه شده در طرح ملی «نذر آب» است.

رضایی افزود: جمعیت هلال‌احمر با همکاری و حمایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مجتمع آبرسانی چارتنگ در شهرستان درمیان را که تکمیل آن آبرسانی به ۱۷ روستا را تأمین می‌کند، کلنگ‌زنی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده با مشارکت خیرین تا پایان سال جاری بتوانیم ۳ روستای این مجمتع را آبرسانی کنیم، خاطرنشان کرد: برق‌رسانی پایدار به این مجتمع حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =