از مشکلات ناتمام زرشک‌کاران تا تعطیلی ۲ ساله کارخانه شیر «قاین»

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس به مشکلات زرشک‌کاران استان پرداخت و گفت: در حال نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک هستیم و خراسان‌جنوبی تنها استان دارای این محصول در کشور است اما مردم هیچ انگیزه‌ای برای برداشت آن ندارند.

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سلمان اسحاقی امشب جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور رئیس جمهور، با اشاره به بازگشایی بازارچه یزدان، اظهار داشت: این بازارچه با حمایت‌های رئیس جمهور و تلاش‌های استاندار خراسان‌جنوبی باز شد و تثبیت پایانه مرزی یزدان یکی از خواسته‌های کشوری بود.

وی بیان داشت: در دولت قبلی دل‌های مردم درخصوص دانشگاه بزرگمهر قاینات را می‌لرزاندند و این دانشگاه مایه فخر و مباهات بخش علوم کشور است و امروز به لطف دولت انقلابی این دانشگاه تثبیت شده است.

مشکلات ناتمام زرشک‌کاران

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس به مشکلات زرشک‌کاران استان پرداخت و عنوان کرد: در حال نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک هستیم و خراسان‌جنوبی تنها استان دارای این محصول در کشور است اما مردم هیچ انگیزه‌ای برای برداشت آن ندارند.

اسحاقی اضافه کرد: انبارهای استان مملو از زرشک است و اقتصاد کشاورزان این استان متضرر شده و درخواست داریم تا فکری به حال این محصول بردارید.

تعطیلی ۲ ساله کارخانه شیر

وی با اشاره به تعطیلی ۲ ساله کارخانه شیر خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: درخواست داریم تا دستور دهید این کارخانه راه‌اندازی شود و خراسان‌جنوبی به کارخانه شیر مجهز شود.

«مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس به سند وسعه نهبندان اشاره و اظهار داشت: بعد از ۲۲ سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند، این سند باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را گرفته و به‌روزرسانی شود.

چالشی به نام آب در استان

وی موضوع آب را بزرگترین چالش حال حاضر و آینده استان دانست و تصریح کرد: مسیر فعلی آب که از طریق خلیج فارس برای استان در نظر گرفته شده بیشتر شبیه مزاح است و هیچ تناسبی با ظرفیت‌های استان و خواسته‌های مردم ندارد.

وی تأکید کرد: اگر انتقال آب از دریای عمان و و یا هر مسیر دیگری می‌خواهد اتفاق بیفتد باید متناسب با خواسته‌های مردم و قابلیت‌های استان تغییر، تدوین و مجدد به‌روزرسانی و اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی استان را بسیار ضعیف دانست و عنوان کرد: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس می‌گوییم زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف و نیاز است منبع پایدار پارس‌جنوبی به استان متصل شود.

خراسان‌جنوبی محروم از خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی

نخعی گفت: صادرات زیاد فرآورده‌های نفتی به افغانستان داریم ولی فاقد خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی هستم و از ظرفیت تانکرهای جاده‌ای استفاده می‌شود لذا حتما باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

 وی مرز را از دیگر پتانسیل‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: شرایط مرزی کنونی برای مردم مرزنشین عایدات قابل توجه‌ای نداشته لذا رئیس‌جهور باید بر مراودات بیشتر بر افغانستان تأکید کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =