برخی از ساختارهای کشور غلط است/ دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام زمان تعیین کند

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس با تأکید بر اینکه برخی از ساختارهای کشور غلط است و هر کاری هم بکنیم خروجی آن تغییر نخواهد کرد، گفت: نظام مالی و پولی و مالیاتی در کشور مشکل دارد و بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند فرار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی امشب جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: امروز معتقدیم آنچه عامل اصلی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در دنیا و فتح قله‌های مختلف بوده ایمان و تدین مردم است.

وی حوزه فرهنگ و اعتقادات را یکی از حوزه‌های مغفول طی سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: امروز کشور در حوزه فرهنگ نیاز به آرایش و رویکرد جدید دارد و اگر قرار است تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد عامل اصلی آن فرهنگ و ایمان و تدین است که تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس اضافه کرد: کسانی که در حوزه فرهنگ مشغول به‌کار هستند به محتوا کمتر توجه دارند لذا انتظار است با دولتمردان انقلابی و پای کار این موضوع توجه جدی متناسب با گام دوم انقلاب به آن شود.

برخی از ساختارهای کشور غلط است

نصیرایی با تأکید بر اینکه برخی از ساختارهای کشور غلط است و هر کاری هم بکنیم خروجی آن تغییر نخواهد کرد، افزود: نظام مالی و پولی و مالیاتی در کشور مشکل دارد و بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند فرار می‌کنند اینها باید اصلاح شود.

وی تبیین کرد: در توزیع منابع باید وسعت استان‌ها هم مدنظر باشد و توزیع اعتبارات براساس شاخص جمعیت است که عمده منابع استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی را به دلیل جمعیت کم، به استان‌های دیگر می‌برند در حالی که خراسان‌جنوبی استانی پهناور است و این ساختارها باید اصلاح شود.

لزوم اولویت‌بندی مشکلات استان

«حسین خسروی‌اسفزار» نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: مشکلات و مسائل استان باید اولویت‌بندی شوند و یک زمان‌بندی مشخصی را وقتی اولویت‌ها مشخص شد برای هر مسئله‌ای تعیین کنید.

وی به پروژه راه‌آهن استان اشاره و عنوان کرد: میزان پیشرفت راه‌آهن استان ۱۰ ماه قبل هم ۲۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون هم می‌گویند ۲۰ درصد پیشرفت دارد، یک زمانی برای طرح‌ها مشخص شود تا هم نمایندگان پیگیری کنند و هم رسانه‌ها پیگیر باشند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس همچنین از اعتبارات اندک و قطره‌چکانی شهرستان‌ها گلایه کرد و افزود: متأسفانه گاهی اوقات اعتبارات در یک شهرستان در حد چند آپارتمان است این باید توجه بیشتری به آن شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =