تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی به تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی پرداخت و گفت: در جمع‌بندی مصوبات سفر ریاست جمهوری، توزیع عادلانه طرح‌ها و پروژه‌ها، مورد تأکید است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی، با اشاره به تفاوت این سفر با سفرهای قبلی هیئت دولت به استان‌ها، اظهار داشت: همیشه قاعده بر این بود که تیم‌های کارشناسی، چند روز قبل از حضور رئیس جمهور به استان‌ها می‌رفتند و با رصد مسائل مختلف از نزدیک، نیازها احصا و در قالب مباحث کارشناسی به عنوان مصوبات سفر اعلام می‌شد.

وی با بیان اینکه این سفر بی‌تشریفات و به عبارتی سرزده انجام شد، بیان داشت: آنچه در قالب مصوبات سفر قید می‌شود، مواردی است که در جریان سفر رقم خورده و مقرر شده با تلاش مدیران جمع‌بندی شود.

استاندار خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این جلسه را جمع‌بندی مصوبات سفر عنوان کرد و گفت: در تمام مواردی که تحت عنوان مصوبات سفر لحاظ می‌شود و قرار است از استان به کشور ارسال و عدالت باید رعایت شود.

ملانوری با تأکید بر اینکه مهم‌تر از ثبت و اعلام مصوبات، پیگیری مدیران برای تحقق و نتیجه‌بخشی به آن‌ها است، تبیین کرد: آنچه امروز در قالب مصوبات سفر جمع‌بندی می‌شود، متشکل از مواردی که در جریان بازدیدها و در شورای اداری با حضور شخص رئیس جمهور مطرح یا در طول مسیر و در گفت‌وگو با وزرا به نتیجه رسید و نیز مصوبات حاصل از نتایج مذاکرات مدیران دستگاه‌های اجرایی با وزرای کابینه و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در این سفر حضور داشتند.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: همه این موارد به‌علاوه پیشنهادات استان در خصوص مسائلی که فرصت مطرح کردنشان فراهم نشد، در قالب مصوبات سفر به نهاد ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

ملانوری در ادامه به طرح مباحث مطرح شده در جریان بازدیدها و شورای اداری پرداخت و گفت: پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران در اسرع وقت، برگزاری جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی راه‌آهن استان در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز، با عنایت به مصوبات قبلی دولت و صندوق توسعه ملی، کمک دولت به فعال کردن پروژه‌های عمرانی نیمه‌فعال استان و حمایت دولت از طرح‌های مطالعاتی، سرمایه‌گذاری و اشتغالزا در راستای استفاده از ظرفیت کویر از جمله این مصوبات است.

وی ادامه داد: تکلیف استان در این زمینه علاوه بر احصای پروژه‌های نیمه‌فعال با پیشرفت فیزیکی کم، متوسط و زیاد، ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیری دانشگاه بیرجند است که طی مدت یک ماه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر را احصا و طرح‌های اشتغالزا و قابل اجرا را ارائه نماید.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رئیس جمهور طرح نهضت گلخانه‌ای را ارزشمند دانست و از اجرای آن در استان تشکر کرد، گفت: براساس تأکید رئیس جمهور بر شتاب‌بخشی به روند اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای، یکی از مصوبات این سفر طرح‌های حمایتی دولت برای تکمیل شهرک‌های گلخانه‌ای است.

ملانوری افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر حمایت دولت از طرح‌های منتج به فرآوری محصولات استراتژیک استان زرشک، زعفران و عناب است که در راستای ایجاد ارزش افزوده رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱ کارخانه تولید محصولات لبنی استان، تنها دو واحد فعال است، گفت: در این راستا موضوع تأمین اعتبار و تسهیلات لازم برای فعال‌سازی واحدهای فرآوری محصولات لبنی استان و تأمین بازار فروش نیز در فهرست مصوبات سفر لحاظ شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اهمیت موضوع، بازنگری سند توسعه نهبندان و ارائه به دولت جهت تصویب و عملیاتی شدن آن را از دیگر مصوبات سفر عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام پیمانکاری معطوف به توجه به حقوق کارگران، راه‌اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، کمک دولت به رفع موانع و فعال‌سازی واحدهای معدنی و صنعتی نیمه‌فعال یا غیرفعال و نیز تکلیف دولت به شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری صددرصدی در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان و ایجاد ایجاد مشوق‌ها و جاذبه‌های خاص مناطق کمتر توسعه‌یافته از دیگر مصوبات است.

ملانوری با اشاره به اظهار رضایت رئیس‌جمهور از اقدامات ستاد توسعه خاوران، ادامه داد: تفویض اختیارات دولت به استان در تأمین زمین، پرداخت تسهیلات و غیره به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری نیز در همین راستا در مصوبات لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: فعال شدن مصوبه معطل‌مانده دولت نهم و موضوع اجرای خط انتقال سوخت، حمایت از پروژه عظیم در حال اجرای انتقال آب خلیج‌فارس و بهره‌مندی استان از خط انتقال آب دریای عمان از جمله این مصوبات است.

استاندار خراسان‌جنوبی از درخواست استان مبنی بر افزایش شعاع بهره‌مندی مرزنشینان از یارانه سوخت گفت و افزود: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، شعاع بهره‌مندی مرزنشینان از این یارانه ۵۰ کیلومتر لحاظ خواهد شد.

ملانوری تصریح کرد: موضوع کمک به تعاونی محصولات استراتژیک و ارائه طرح‌های حمایتی دولت با توجه به خشکسالی‌های پی در پی استان نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

وی با بیان اینکه بنا به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شخص رئیس جمهور در همه مصوبات باید پیوست فرهنگی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را جمع‌بندی و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دهند تا در قالب مصوبات سفر جمع‌بندی شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =