یادواره ۷ شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید حججی برگزار شد/درخشش نام ایران به برکت خون شهدا است

امام جمعه طبس گفت: در حال حاضر نام جمهوری اسلامی ایران در دنیا می‌درخشد و این درخشش نام ایران به برکت خون شهدایی است که جان خود را تقدیم کردند و درخت انقلاب تنومند شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، یادواره ۷ شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید حججی شامگاه شنبه در طبس با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه طبس و جمعی از مردم شهر طبس و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در این مراسم اظهار داشت: این یادواره شهدا در فضای باز مسجد شهید خالویی طبس که به نام یکی از این هفت شهید است با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تحت عنوان “شهید آبروی محله” برگزار شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند:” زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست” لذا بر این اساس با توجه به این‌که در این محله و نزدیک مسجد ۷ شهید داریم همزمان با شب شهادت حضرت رقیه (س) این یادواره شهدا برگزار شد.

امام جمعه طبس بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند. امروز این ایرانی که در زمان نظام ستم شاهی از ذلت و خفت برخوردار بود در حال حاضر از یک عزت و اقتداری برخوردار است که در دنیا تاثیرگذرا است.

حجت الاسلام محمدی عنوان داشت: در حال حاضر نام جمهوری اسلامی ایران در دنیا می‌درخشد و این درخشش نام ایران به برکت خون شهدایی است که جان خود را تقدیم کردند و درخت انقلاب تنومند شده است.

وی افزود: امروز خیرات و برکات شهدا در کشور قابل مشاهده است.

امام جمعه طبس اظهار داشت: به تعبیر امام خیمنی (ره) شهدای ما کار حسینی کردند ما باید کار زینبی کنیم. رسالت شهدا را باید ادامه دهیم و از آرمان شهدا حفاظت و حمایت کنیم.

حجت الاسلام محمدی گفت: شهدا برای احیای ارزش‌های دینی، نماز، حجاب، فرهنگ دینی و اسلامی به میدان رفتند. شهدا ولایت فقیه را خوب فهمیدند و از هدایت و فرمان ولایت حمایت و دفاع کردند.

وی تبیین کرد: امروز وظیفه‌ای که شهدا برای ما باقی گذاشته و در وصیت نامه‌های آنها به آن اشاره شده این است که ماه همه میراث بر شهدا هستیم ارثی که شهدا برای ما گذاشته اند عزت، سربلندی، استقلال، شرف و شرافت اسلام و شیعه است.

امام جمعه طبس با بیان این‌که امروز باید رهرو راه شهدا باشیم، تصریح کرد: باید فرزندانمان را با فرهنگ شهدا تربیت کرده، قصه ها، وصیت نامه و رشادت‌های شهدا را برای فرزندانمان تعریف کنیم.

حجت الاسلام محمدی به نزدیک بودن آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل نوجوان بیان شود. این کشور پهلوانانی داشته و لازم است مادران در این خصوص برای فرزندان صحبت کنند.

وی گفت: ملت شریف ایران هرچه با فرهنگ شیهد و شهادت آشناتر شوند این انقلاب عزیزتر و ماندگار تر خواهد بود.

انتهای پیام/۶۹۰۵۲


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =