ایجاد ۶ هزار طرح اشتغال در قالب طرح «سحاب» در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان‌جنوبی گفت: در قالب طرح سحاب تاکنون ۶ هزار طرح اشتغال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در ۱۱ شهرستان توسط روستاییان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی موسوی ظهر امروز در ستاد توسعه خاوران، با اشاره به اجرای طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت)، اظهار داشت: این طرح از سال ۹۷ با هدف ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی و افزایش سطح توان درآمد افراد روستایی در حال اجرا است.

وی از اجرای این طرح در ۱۱ شهرستان استان خبر داد و بیان داشت: در قالب طرح سحاب تاکنون ۶ هزار طرح اشتغال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در ۱۱ شهرستان توسط روستاییان ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان‌جنوبی به طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور اشاره و عنوان کرد: تاکنون در بیش از ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد تومان و در طرح‌های تسهیلاتی نیز ۱۸ طرح به میزان ۱۴۶ میلیارد تومان مشارکت داشته‌ایم.

مشارکت در ۲۶۶ طرح عمرانی و زیربنایی

موسوی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی ۲۶۶ پروژه در حوزه سلامت، مدارس، راه، آب، مساجد، خانه عالم و از این قبیل داریم، اضافه کرد: ۷۵ درصد پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح سحاب تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند، عنوان کرد: از این میزان تاکنون حدود ۶۵۰ طرح اجرا شده و ۶۸۰ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان‌جنوبی از خدمات بیمه‌ای برای ایتام تحت عنوان طرح «مهدوی» خبر داد و تبیین کرد: بیش از ۲ هزار نفر از روستاییان و یک هزار و ۷ یتیم زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

توزیع ۵۲۰۰ بسته مشق احسان

موسوی با بیان اینکه در دوران کرونا بسته‌های معیشتی و سایر موارد به ارزش ۲۵ میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است، عنوان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ بسته مشق احسان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌‌شود.

وی افزود: ارزش هر بسته نوشت‌افزار ۱۸۰ هزار تومان است که شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، مداد رنگی بوده که ارزش کل بسته‌ها ۹۳۶ میلیون تومان است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در بخش روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد بیکار یا حقوق زیر ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، گفت: برای استفاده از تسهیلات بنیاد برکت متقاضیان باید وارد سامانه اشتغال شده و ثبت‌نام کنند که طی دو هفته طرح پذیرش یا رد خواهد شد.

پرداخت تسهیلات یک هزار و ۱۰۰ میلیاردی

موسوی از پرداخت بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال نیز ۱۴۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه روستایی برای هر متقاضی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح «مشارکت سهامی» برای بخش صنعت تا ۴۹ درصد و تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و در پروژه‌های خاص تا سقف ۵۰ میلیارد تومان مشارکت می‌کنیم، تبیین کرد: سهم مشارکت ۴۹ درصد و حداقل ۳۴ درصد است که از سه تا پنج سال در سود و زیان طرح مربوطه مشارکت داریم و بعد از اتمام مشارکت از طرح خارج شده و با قیمت کارشناسی روز سهام خود را واگذار می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و تا سقف ۱۰ میلیارد تومان کارمزد ۱۸ درصد است و در صورتی که طرح اشتغالزایی و سودآوری داشته باشد در کارمزد ۴ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =