افزایش سهم خراسان‌جنوبی از محموله‌های جدید واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با افزایش واردات محموله‌های واکسن به کشور سهم استان نیز افزایش یافته است.

محمد دهقانی‌فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهارداشت: با شیوع کرونا تلاش برای یافتن واکسن در کشور ایران و سایر کشورهای جهان آغاز و در حال حاضر شاهد واکسیناسیون افراد مختلف هستیم اما با این وجود باز هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری الزامی و ضروری است.

وی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در استان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: در حال حاضر میزان پوشش واکسیناسیون دُز اول در جمعیت هدف و بالای ۱۸ سال در استان ۴۱.۴ درصد و دُز دوم ۲۵ درصد است.

تزریق بیش از ۳۸۳ هزار دُز واکسن در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون جمعیت هدف به خوبی در حال انجام است، افزود: با افزایش واردات محموله‌های واکسن به کشور سهم استان نیز افزایش یافته است.

دهقانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۳۸ هزار و ۴۱۴ نفر در استان دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۴ هزار و ۶۶۲ نفر دُز دوم آن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تزریق شده در استان، گفت: انواع واکسن‌های تزریق شده در استان شامل سینوفارم، بهارات، آسترازنکا، اسپوتنیک و برکت بوده است.

باز شدن سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۳۲ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس اعلام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه از جمله افراد بالای ۳۲ سال ساکن در استان، دانشجویان، طلاب، معلمان، اساتید، هنرمندان، کارکنان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، بیماران نادر و معلولان و سایر افراد اعلام شده در حال انجام است.

دهقانی خاطرنشان کرد: افراد اعلام شده می توانند از طریق سامانه  salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام برای واکسیناسیون نمایند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شش =