استاندار جدید خراسان‌جنوبی در تب و تاب گمانه‌زنی‌ها

این روزها بازار گمانه‌زنی برای انتخاب استاندار جدید خراسان‌جنوبی همچنان داغ است و جریان‌های مختلف براساس اطلاعات واقعی یا فضاسازی‌خود گزینه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، استان خراسان‌جنوبی در شرقی‌ترین نقطه ایران و مجاورت کشور افغانستان با ۱۵۱ هزار کیلومترمربع مساحت به عنوان سومین استان پهناور کشور حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و وسعت زیاد در کنار پراکندگی جمعیت، خدمات‌رسانی و اقدامات زیرساختی را پرهزینه و نسبت به سایر مناطق سخت‌تر کرده است.

از تأسیس این استان حدود ۱۶ سال می‌گذرد اما به دلایل متعدد و تاریخی همواره از مناطق کمتر برخوردار به ویژه در حوزه زیرساختی به شمار رفته و با وجود اقداماتی که در ادوار مختلف انجام شده هنوز در برخی شاخص‌ها با میانگین کشوری فاصله دارد.

خراسان‌جنوبی از توانمندی‌های فراوانی برای توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی و غیره برخوردار است و با توجه به این ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در همه بخش‌ها می‌توان این استان را از محرومیت خارج کرد.

نهمین استاندار که خواهد شد؟

با آغاز به کار دولت سیزدهم، خیل جدید استانداران در سکان جدید مدیریت کشور قرار خواهند گرفت و قطعا استان خراسان‌جنوبی نیز از این مسئله مستثنی نیست و مدیرانی که با رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی منطبق باشند سکان مدیریت دولتی در نهادها و ادارات کل، استانداری، فرمانداری‌ها، ادارات شهرستان‌ها و غیره را به عهده خواهند گرفت.

خراسان‌جنوبی طی عمر چندین ساله‌اش تاکنون ۸ استاندار به ترتیب «رضایی‌بابادی، مرتضوی، رشید، خدمتگزار، پرویزی، مروج‌الشریعه، معتمدیان و ملانوری» داشته است و این روزها مردم در انتظار انتصاب نهمین استاندار برای حل مشکلات و معضلات استان هستند.

۵ استاندار طی ۸ سال!

ناگفته نماند که با شروع دولت «حسن روحانی» در سال ۱۳۹۲ تغییر استاندار خراسان‌جنوبی نیز انجام شد اما کسی فکر نمی‌کرد در آن دولت استانداران خراسان‌جنوبی پیش از اتمام مأموریتشان تغییر و این استان ۵ استاندار متفاوت را تجربه کند.

«وجه‌الله خدمتگزار، سید علی‌اکبر پرویزی، محمدمهدی مروج‌الشریعه، محمدصادق معتمدیان، حمید ملانوری» ۵ استاندار خراسان‌جنوبی بودند که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر کرسی استانداری خراسان‌جنوبی نشستند و این تغییر هر ساله استانداران در این استان کویری و محروم گلایه شدید مردم استان را در برداشت و خراسان‌جنوبی دستخوش تصمیمات سلیقه‌ای و پر هزینه سیاسیون شد.

با تمام این اوصاف اما این روزها بازار گمانه‌زنی برای انتخاب استاندار جدید همچنان داغ است و جریان‌های مختلف براساس اطلاعات واقعی یا هم فضا سازی‌های خود گزینه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

خراسان‌جنوبی چشم‌انتظار انتخاب بالاترین مقام اجرایی

به هر صورت در روزهایی هستیم که انتخاب استانداران در دستور کار ویژه وزارت کشور قرار گرفته و قطع به یقین در هفته‌های پیش رو تکلیف استانداری‌های مختلف کشور مشخص می‌شود.

استان خراسان‌جنوبی چشم‌انتظار انتخاب بالاترین مقام اجرایی است تا برای ۴ سال آینده بتواند تمام امور اجرایی استان را به گونه‌ای که در شأن مردم این استان است، جلو ببرد و در این بین نباید منافع استان را فدای منافع شخصی و حزبی خود کنند.

با تمام این اوصاف اما این روزها بازار گمانه‌زنی برای انتخاب استاندار جدید همچنان داغ است و جریان‌های مختلف براساس اطلاعات واقعی یا هم فضاسازی‌هخود گزینه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

 

خراسان‌جنوبی با برخورداری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار ارزشمند مادی و معنوی یکی از استان‌های کشور پهناور ایران اسلامی است لذا می‌طلبد کسی مدیریت استان را در دولت سیزدهم به دوش بگیرد که شناخت درستی نسبت به ظرفیت‌های استان داشته باشد و یک مدیر جهادی باشد که در مسیر حل مشکلات عدیده و بی‌انتهای استان شب و روز نداشته باشد.

خراسان‌جنوبی با بحران‌های متعدد خشکسالی، تغییرات اقلیمی، مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های مختلف اجتماعی و مسائل مهم اقتصادی و غیره دست و پنجه نرم می‌کند که همه و همه نیازمند یک شیوه مدیریت نو و تحول‌خواهانه است تا با به حداقل رساندن معضلات موجود، بار دیگر طعم پویایی و پیشرفت و عدالت را به کام مردم بچشاند و حرکت پیوسته انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود را بر همگان عیان سازد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =