کاهش ۷.۱ درصدی ولادت در خراسان‌جنوبی/ ۵ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: ۵ هزار و ۵۳۹ فقره کارت هوشمند ملی آماده شده و با توجه به پیامک ارسال شده برای اشخاص می‌توانند در خصوص محل تحویل‌گیری اقدام کنند.

علیرضا مهرآور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در پنج ماهه امسال میزان ولادت در استان خراسان‌جنوبی ۵ هزار و ۹۹۳ واقعه بوده است.

وی ادامه داد: این میزان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

۶۶ مورد دوقلو و سه قلوزایی دراسان

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نسبت جنسیی ولادت‌ها در پنج ماهه امسال ۱۰۸ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر است، یادآور شد: همچنین در این وقایع میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و سن پدران ۳۳.۴ سال بوده است.

مهرآور به میزان چند قلوزایی طی ۵ ماهه امسال در استان اشاره کرد و افزود: میزان دو قلوزایی ۶۵ مورد و یک مورد سه قلوزایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه فراوانی نام نوزادان پسر در ۵ ماهه امسال به ترتیب شامل امیرعلی،امیرحسین، علی، محمد و ابوالفضل بوده است، اضافه کرد: همچنین فراوانی نام نوزاردان دختر در این بازه زمانی در استان به ترتیب شامل فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، حلماء و زهرا بوده است.

۵ هزار و ۵۳۹ فقره کارت هوشمند آماده تحویل

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زمان آغاز اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه تاکنون ۳۷۵ هزار و ۴۷۹ فقره شناسنامه مکانیزه برای مردم استان صادر شده است، تصریح کرد: این طرح ۶۲.۵ درصد جمعیت استان را پوشش داده است.

مهرآور به کارت‌های هوشمند ملی صادر شده در استان برای افراد مشمول این طرح اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۵۸۶ هزار و ۱۸۳ فقره اخذ درخواست در این مورد انجام شده که ۹۷.۶ درصد جمعیت مشمول در استان را پوشش داده است.

وی ادامه داد: ششم شهریورماه امسال ۵ هزار و ۵۳۹ فقره کارت هوشمند ملی آماده تحویل به هم‌استانی‌ها بوده که می‌توانند با توجه به پیامک ارسال شده برای آن‌ها در خصوص محل تحویل‌گیری آن‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =