بهسازی و روکش ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فدوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است.

وی با اشاره به اینکه که از ابتدای امسال ۱۳ قرارداد در حوزه روکش و بهسازی راه‌ها با اعتباری حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده، افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها تعریض و بهسازی محور سربیشه- درح- مرز ماهیرود است که در حال حاضر در دست اجرا است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین تعداد ۳ قرارداد از نوع روکش‌های حفاظتی تقویتی اسلاری سیل، چیپ سیل و روکش آسفالت لایه نازک در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.

فدوی عنوان کرد: در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده که این عملکرد مربوط به اجرای ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۶ کیلومتر ماسه آسفالت گرم، ۵۰ کیلومتر ماسه آسفالت سرد است و همچنین اجرای لایه‌های حفاظتی عملیات فوگسیل ۴.۵ کیلومتر و اسلاری سیل به طول ۵/۱۳ کیلومتر صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: به جهت مرمت جاده‌های سطح استان مقدار ۱۵۵ هزار مترمربع توسط ادارات شهرستان لکه‌گیری موضعی و هندسی انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان تعداد ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و ۳۵ دهانه پل در محورهای استان در حال احداث و تعریض است همچنین با توجه به حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =