«نذر آب» تحفه‌ای برای روستاهای مرزی و محروم/ بهره‌مندی ۲۵۲۵ خانوار از خدمات «نذر آب ۴» در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه کاروان‌های «نذر آب ۴» از ۱۷ تا ۲۵ شهریور در ۲ شهرستان مرزی و محروم درمیان و نهبندان مشغول به خدمت‌رسانی شدند، گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدمات کاروان‌های «نذر آب ۴» در این مناطق بهره‌مند شدند.

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: حرکت هلال‌احمر در طرح ملی «نذر آب» برای مردم منطقه بسیار ارزشمند و مفید و در اصل مرهمی است بر دردها و رنج‌های مردم منطقه است.

وی با اشاره به حضور کاروان‌های «نذر آب» در نقاط محروم استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: این طرح در دو محور حمایت‌های معیشتی و مقابله با تنش‌های آبی با هدف تأمین آب پایدار و با کمک مردم و به همت جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود.

طی سال‌های اخیر کاروان سلامت در قالب طرح «نذر آب» در نواحی کم‌برخوردار استان حضور یافته و خدمات شایسته‌ای ارائه کردند

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه طی سال‌های اخیر کاروان سلامت در قالب طرح «نذر آب» در نواحی کم‌برخوردار استان حضور یافته و خدمات شایسته‌ای ارائه کردند، افزود: با  استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین خدمات معیشت‌محور، سلامت‌محور و تأمین آب شرب سالم را در دستور کار دارد.

«نذر آب ۴» در مناطق محروم و مرزی

رضایی با بیان اینکه طرح «نذر آب ۴» از اوایل شهریور امسال در چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان و کرمان آغاز شد، مطرح کرد: نخستین کاروان «نذر آب ۴» ۱۷ شهریور وارد خراسان‌جنوبی و در مناطق محروم شهرستان درمیان مستقر شد.

وی با یادآوری اینکه این کاروان از قزوین و به پشتیبانی خراسان‌شمالی وارد استان و میهمان مناطق محروم شهرستان درمیان شد، تبیین کرد: کاروان‌های «نذر آب ۴» از استان‌های زنجان و قزوین به پشتیبانی چهارمحال بختیاری و خراسان‌شمالی وارد خراسان‌جنوبی شده و به مردم مناطق محروم شهرستان‌های درمیان و نهبندان خدمات‌رسانی کردند.

طی مدت حضور کاروان‌های «نذر آب ۴» در مجموع ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدمات کاروان‌های «نذر آب ۴» در این مناطق بهره‌مند شدند

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه کاروان‌های «نذر آب ۴» از ۱۷ تا ۲۵ شهریور در ۲ شهرستان مرزی و محروم درمیان و نهبندان مشغول به خدمت‌رسانی شدند، گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدمات کاروان‌های «نذر آب ۴» در این مناطق بهره‌مند شدند.

رضایی از توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان، توزیع ۷۲۰ پک بهداشتی، توزیع ۴ هزار ماسک، توزیع ۴۴۰ بسته لوازم‌التحریر، ۱۵ تانکر ذخیره آب، توزیع ۵۰۰ کیسه آرد، ۱۲۰ تخته پتو و ۲۰ هزار آب معدنی بخشی از خدمات این کاروان‌ها در مناطق هدف بوده است.

متأسفانه امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های هدف از حضور کاروان‌های سلامت در مناطق محروم بی‌بهره مانده‌ایم

 

وی با بیان اینکه متأسفانه امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های هدف از حضور کاروان‌های سلامت در مناطق محروم بی‌بهره مانده‌ایم، افزود: نصب ۲ دستگاه تصفیه آب در روستاهای رومه و مهل‌آباد نهبندان، انجام یک هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری در روستای درشکفت و کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی روستای چارتنگ درمیان از دیگر خدمات ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی مجموع خدما ارائه شده توسط این کاروان‌ها را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته کاروان‌های «نذر آب ۴» در خراسان‌جنوبی ادامه دارد و به‌زودی کاروانی از خراسان‌رضوی وارد شهرستان سربیشه خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =