۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه ملزومات بهداشتی مدارس کشور اختصاص یافت

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زودی برای ملزومات بهداشتی مدارس کشور اختصاص داده می‌شود که از این اعتبار نیز سهمی برای استان خراسان‌جنوبی به طور ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد حسینی ظهر امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره‌کل، مدیران شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا و امکانات است لذا با توجه به نیازمند اعتبار بودن استان خراسان‌جنوبی برای استاندارد سازی فضا و امکانات، نامه‌ای در این خصوص آماده و به وزارتخانه جهت پیگیری ارسال شود.

وی با بیان اینکه برای استاندارد سازی تجهیزات عام و خاص هنرستان‌ها امسال اعتبار آماده است، افزود: در این خصوص نیز نیازهای استان در قالب نامه‌ای تنظیم و برای پیگیری به مرکز کشور ارسال شود‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش به مشکل کمبود نیروی انسانی در استان اشاره و بیان داشت: در بحث نیروی انسانی نیز همیشه ساماندهی نیروی انسانی به ویژه برای مهر با مشکل مواجه بوده و کمبود نیروی انسانی و جابجایی‌ها مشکل است. 

حسینی تبیین کرد: بهترین راه جبران کمبود نیرو استفاده از نیروی خرید خدمات است و با توجه به نیاز ۳۵۰ نیروی خرید خدمت برای استان این مسئله مورد توجه خواهد بود. 

وی گفت: امسال به طور مشخص در بحث نوسازی اعتباراتی در بحث احداث، تجهیز و نوسازی سرویس بهداشتی داریم که در این خصوص اعتباری برای خراسان‌جنوبی در نظر خواهیم گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌زودی برای ملزومات بهداشتی مدارس کشور  اختصاص داده می‌شود که از این اعتبار نیز سهمی برای استان خراسان‌جنوبی به طور ویژه در نظر گزفته خواهد شد. 

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار است، افزود: تأمین سرویس مدارس و به ویژه مدارس استثنایی بحث خیلی مهمی است.

وی در موخصوص رد استفاده از شبکه شاد، بیان داشت: در بحث ارتقا و ایجاد جذابیت برای شبکه شاد باید به جایی برسیم که اگر شرایط کرونایی سفید هم شود، شاد کنار گذاشته نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تأمین ۳۳۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۶ هزار تبلت برای دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده و علاوه بر این تعداد ۱۰۰ تبلت دیگر نیز در این سفر از ما قول گرفته شد که تأمین کنیم. 

حسینی خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز نیازمند تبلت هستند که برای بیش از ۶ هزار نفر تبلت تهیه خواهد شد و برای مابقی دانش‌آموزان از روش‌های دیگر باید تأمین شود.

وی به تأمین حدود یک میلیون دستگاه تبلت در کشور در تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و استانداری‌های استان‌ها اشاره و اظهار داشت: برای امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق ماده ۱۸ مصوب شده که برای استان خراسان‌جنوبی نیز سهمی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای نهضت مشارکت ملی توان‌افزایی برای خراسان‌جنوبی ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و بنا به درخواست مدیر آموزش استثنایی استان یک دستگاه وسیله نقلیه برای آموزش و پرورش استثنایی استان در نظر گرفته خواهد شد.

حسینی به امر مدرسه‌سازی در قالب طرح «از خشت تا بهشت» اشاره کرد و گفت: در تمام کشور ۱۶۰ مدرسه در این طرح ساخته شده یا در حال ساخت است که ۱۲ مدرسه سهم خراسان‌جنوبی است که ۲ مدرسه در حال ساخت است و اگر زمین برای مابقی تأمین شود ما آمادگی تأمین اعتبار را داریم‌.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت جسمی دانش‌آموزان استثنایی بیش از سایر دانش‌آموزان مهم است، تبیین کرد: در این خصوص ۳۰۷ مدرسه در کشور در حوزه استثنایی داریم که ظرفیت ساخت سالن ورزشی ۲۰۰ متری مدرسه‌ای برای آنها فراهم است و در خراسان‌جنوبی نیز ۱۲ مدرسه با این شرایط داریم که سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای ساخته خواهد شد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام مدارس روستایی و عشایری با کلاس زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز از ابتدای مهر بازگشایی می‌شود و کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر، پایه اول در حد آشنایی، آموزش حضوری مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر به صورت تدریجی از ابتدای آبان و بیش از ۳۰۰ نفر در ادامه بازگشایی می‌شود مدارس فنی حرفه‌ای نیز از ابتدای مهر بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =