هنرمندان خراسان جنوبی بیمه تکمیلی می‌شوند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری هایی انجام شده هنرمندان استان بیمه تکمیلی می‌شوند.

خبر طبس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری هایی انجام شده هنرمندان استان بیمه تکمیلی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسین عباس‌زاده ضمن بررسی مشکلات هنرمندان استان، با اشاره به استعداد هنری در شهرستان‌های خراسان جنوبی، اظهار کرد: در شهرستان‌های استان، نیروهای با استعداد و با توان هنری بالا وجود دارند.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان، افزود: تا سال ۱۳۹۰ بیمه هنرمندان از یک نظم خاصی برخوردار بود و هنرمندان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد بیمه می‌شدند اما نزدیک به دو سال است که این طرح اجرا نمی‌شود هرچند با پیگیری‌های انجام شده، هنرمندان استان بیمه تکمیلی می‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با اشاره به استعدادهای هنری خراسان جنوبی، افزود: خراسان جنوبی به دلیل برخورداری از استعدادهای بالقوه در مقایسه با استان‌های دیگر از موقعیت مناسبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای شکوفا کردن استعداد‌ها در این استان، باید دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، ارتباط با مرکز هنرهای تجسمی ایران و بررسی تولیدات سایر استان‌ها در دستور کار قرار گیرد تا در این صورت استعداد هنرمندان استان بالفعل شود و در آینده شاهد حرکت‌ها و جوشش‌های جدید در حوزه نمایش استان باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان باید تئا‌تر را به صورت یک موضوع علمی در راستای تبیین ارزش‌ها، اخلاق و کرامت دنبال کنند و از آن برای اعتلای هنر بهره گیرند.

عباس‌زاده افزود: برای پیشرفت و پیشبرد تئا‌تر در خراسان جنوبی، باید با همدلی، تعامل، سطح آگاهی‌های هنرمندان در یک فضای فرهنگی افزایش یابد و دستیابی به شکوفایی این هنر هدف آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: استان‌های دیگر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل در رشته‌های نمایشی و تئا‌تر دارند اما در خراسان جنوبی فارغ‌التحصیلان این رشته‌های هنری انگشت‌شمار هستند که باید برای پیشرفت در این عرصه هنرستان و دانشکده تئا‌تر در استان ایجاد شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان تئا‌تر در خراسان جنوبی با دست خالی و حداقل امکانات دست به تولید آثار فاخر می‌زنند در حال‌که ارتقای بضاعت مالی امکانات سبب شکوفایی آثار نمایشی فاخر و جذاب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =