فرهنگ‌سازی زکات از اولویت‌ها و راهبردهای کمیته امداد است

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص زکات یکی از مأموریت‌های و راهبردهای کمیته امداد است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای زکات خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

آیت‌الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی همه نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قانونی هستند اما تقاوت در پیاده کردن قانون است.

وی بیان داشت: اینکه برخی نهادها و سازمان‌ها توفیقات ویژه و تفاوت‌هایی با دیگران دارند در نحوه اجرای قانون است چه نهادهایی از جمله کمیته امداد که از دل انقلاب برخاستند و چه آنچه دولت اسلامی است همه مبتنی بر قانون کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه قانون نظام اسلامی ما پیشرفته‌ترین قوانین دنیاست، اضافه کرد: اما مهم‌تر از قانون، مجری قانون است و دلیل موفقیت و تفاوت برخی نهادها و سازمان‌ها در همین جا است چرا که سرنوشت در همه جا و هر کاری دست نیروی انسانی است.

عبادی ادامه داد: قانون که فرق نمی‌کند اما مجری خیلی فرق می‌کند و یکی از آن نهادها کمیته امداد است که در این ۴۰ سال تلاش‌های شایسته زیادی انجام داده به خصوص توفقیات مسئولیت اخیر کمیته امداد که به عهده شایسته آقای بختیاری و همکارانشان در رده‌های مختلف بوده و نشانه آن همین آثار خیر و برکت است.

وی عنوان کرد: این خدمات چند زاویه دارد که یکی خدمات به مردم محروم و دیگری خدمات به زکات‌دهنده و حلال کردن رزق است و دیگری احیای سنت دین است و در متن قرآن تأکید زیادی بر زکات شده است.

حجت‌الاسلام «محمدطاها مهری» مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه در آیات و روایات هر جایی اسم از الصَّلَاهِ برده شده در کنار آن إِیتَاءَ الزَّکَاهِ نیز بیان شده، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ صحبتی داشتند مبنی بر اینکه احیا و ترویج زکات را دنبال کنید لذا فرمایش ایشان برای ما حکم فتوا دارد.

وی فرهنگ‌سازی در خصوص زکات را یکی از مأموریت‌های و راهبردهای این نهاد ذکر و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر برای فرهنگ‌سازی، تبیین، ترویج و تبلیغ این فریضه الهی جلسات برگزار و موضوع در دستور کار کارگزاران نظام اسلامی قرار داده شود خیلی از مشکلات و گرفتاری جامعه اسلامی و فقرا، مستمندان و نیازمندان مرتفع خواهد شد.

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های موجود، خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های پیشتاز در پرداخت زکات است که نشان از دینداری و اعتقاد بالای مردم استان است.

وی گفت: سهم خراسان‌جنوبی امسال در پرداخت زکات با افزایش ۲ برابری نسبت به سال قبل ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده که نشان از تحقق ۷۱ درصدی برنامه امداد طی این مدت است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =