پیش بینی ۲۰۱ عنوان برنامه در دهه وقف در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع به مناسبت دهه وقف ۲۰۱ عنوان برنامه در استان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین پرویز بخشی پور ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: اهمیت وقف، اهمیت شرع بوده و معانی مختلفی شامل ماندگاری، حیات و غیره دارد.

وی با بیان اینکه دفتر حساب و کتاب انسان بعد از مرگ بسته می شود اما دفتر حساب و کتاب انسان واقف تا سالیان سال باز است، تصریح کرد: وقف صدقه جاریه بقیه است.

ویزیت رایگان بیماران در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند وقف را تغییر دهد زیرا بحث وقف، بحث شرع بوده که باید طبق وقف نامه عمل شود، یادآور شد: به سبب اهیمت وقف مجلس شورای اسلامی ۲۷ صفر را به عنوان روز وقف نامگذاری نموده است.

بخشی پور به برنامه های پیش بینی شده در دهه وقف اشاره کرد و افزود: دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران، نشست تخصصی وقف در راستای تبیین موضوع وقف با اصناف مختلف، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، غبارروبی گلزار شهدا، انشاء وقف، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص)، برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع)، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، ویزیت رایگان در برخی از بقاع متبرکه، برپایی میز خدمت در ورودی مصلی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار و عیادت از واقفان، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، پرده برداری از ضریح امامزادگان در طبس و بیرجند و افتتاح و کلنگ زنی ۷ پروژه و برگزاری همایش یاوران وقف از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: در مجموع به مناسبت دهه وقف ۲۰۱ عنوان برنامه در استان پیش بینی شده است.

۷۱ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به اقدامات فرهنگی اوقاف استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: توزیع ۷ هزار و ۴۸۱ بسته معیشتی به مناسبت های مختلف به ارزش ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال در بین ۴۴ هیأت مذهبی در استان، خرید آبگرمکن به ارزش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای خانواده های نیازمند، هزینه کرد ۴۲ میلیون تومان در حوزه دارو و درمان، هزینه کرد ۹۴ میلیون تومان کمک به مراکز درمانی در جهت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی، اهداء ۶۲۰ پک مهر تحصیلی، اهداء ۳ هزار و ۳۶۵ بسته بهداشتی و پوشاک، قربانی ۱۳۰ رأس گوسفند به ارزش ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، توزیع ۳۲۱ هزار و ۴۶۵ پرس غذای گرم، توزیع ۴۰ هزار و ۹۰۰ بطری، تولید و توزیع ۵۱ هزار و ۸۰۰ ماسک، اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۱ بقعه، برگزاری محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه و برگزاری مراسم رحلت امام در ۲۵ بقعه متبرکه از جمله این اقدامات بوده است.

بخشی پور از ۷۱ وقف جدید در استان در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: ارزش ریالی این وقف ها ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه کرد از محل اجرای نیات واقفان در شش ماهه امسال ۳ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: همچنین ۱۷۴ مبلغ از ابتدای سال جاری از استان و خارج از استان اعزام شده اند.

تنظیم ۵۶ سند ثبتی موقوفات در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در راستای تنظیم اسناد ثبتی موقوفات گفت: مصوبه تعیین شده برای استان در ۶ ماهه نخست ۵۶ سند بوده اما عملکرد استان در این مدت ۱۰۰ مورد بوده است.

بخشی پور ادامه داد: همچنین برنامه در راستای ثبت اطلاعات حقوقی موقوفات در ۶ ماهه امسال ۲۳ مورد بوده اما تاکنون ۵۱ مورد اجرا شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =